תיירות    

נוסעים לחו"ל? כך תבחרו את הביטוח שיאפשר לכם לטוס בראש שקט

FREEPIK
מעודכן ל-03/2024

הישראלים אוהבים לטוס לחו"ל. אחד הדברים שחשוב מאוד לעשות אחרי בחירת היעד והזמנת הטיסה והמלון, הוא לוודא שלכל נוסע יש ביטוח נסיעות לחו"ל. מדובר על פוליסת ביטוח ייעודית למטרת הנסיעה, שנותנת מענה למגוון של אירועים שעלולים לקרות בעת השהייה מחוץ לגבולות המדינה, בשעה שהגורמים שאליהם פונים בשגרה, למשל קופת חולים, אינם רלוונטיים ואינם יכולים לסייע לנו.

בראש ובראשונה הפוליסה מקנה כיסוי הוצאות רפואיות ממגוון סוגים, למשל במקרה של תאונה שתאלץ אתכם להתאשפז בבית חולים, אבל לא רק. ביטוח נסיעות לחו"ל מכסה גם מקרים של אובדן כבודה וביטול טיסה.

התשלום עבור הפוליסה נעשה באופן חד פעמי, וגובהו נקבע בהתאם למצבו הרפואי של הנוסע, יעד הטיסה ואופי הנסיעה. אם הנוסע בריא ואין לו בעיות רפואיות מיוחדות ערב הנסיעה, מחיר הפוליסה שלו יהיה שונה ממחיר פוליסה של נוסע שידוע מראש כי הוא סובל ממחלה כרונית כלשהי ונוטל תרופות באופן קבוע.

חשוב מאוד לא לצאת מהארץ ללא ביטוח נסיעות לחו"ל.

מה כוללת הפוליסה?

בהתאם לרפורמה שהונהגה ב-2017 בשוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל מחויבות כל חברות הביטוח לספק לבעלי הפוליסות כיסוי בסיסי אחיד. הכיסוי האחיד כולל כמה סעיפים:

  • הוצאות רפואיות, לרבות בעת אשפוז
  • פינוי לבית חולים והטסה לישראל
  • תרופות וטיפול חירום בשיניים
  • הטסת מלווה למקום האשפוז של מבוטח בחו"ל
  • הטסה של גופה
  • היריון עד שבוע 12 שאותר לראשונה בחו"ל

בנוסף כולל הרובד הבסיסי עוד שני כיסויים – כיסוי לאיתור וחילוץ וביטוח צד ג' – שאותם אפשר להסיר מהפוליסה על פי דרישה, וכך אפשר להוזיל אותה קצת.

מכאן והלאה כל נוסע יכול להכניס לפוליסה שהוא רוכש הרחבות שונות, בהתאם לצרכיו ולאופי הנסיעה, כאשר כל הרחבה כזאת כרוכה בתשלום נוסף. למשל, אם שילבתם בנסיעה שלכם פעילות אתגרית, כגון רפטינג, צלילה, סנפלינג או גלישת סקי, מומלץ להוסיף כיסוי לפעולות הספציפיות האלה. יש חברות ביטוח שמציעות אפשרות לשלם אקסטרה רק על הימים שבהם ידוע מראש כי תתבצע פעילות אתגרית במהלך השהות בחו"ל, ולא בצורה גורפת על כל התקופה, מה שמאפשר להוזיל את הפוליסה.

הרחבות נוספות שבאות בחשבון הן כיסוי לגניבת טלפון, לפטופ או טאבלט, ביטוח החזר הוצאות לרכב שכור ועוד.

הביטוח נרכש בהתאם לאורך הנסיעה, כך שככל שהשהות בחו"ל יותר ארוכה, כך המחיר שתשלמו על ביטוח נסיעות לחו"ל יהיה גבוה יותר.

איך בוחרים ביטוח נסיעות חו"ל?

כשאתם זקוקים לביטוח נסיעות לחו"ל, בין אם הנסיעה קצרה או ארוכה, חשוב שתבחרו בביטוח שהכי מתאים והכי משתלם לכם. חשוב שתוודאו שבמקרה הצורך חברת הביטוח תיתן לכם מענה אנושי וזמין, למשל קו חירום שעובד 24/7 או אפשרות להתייעץ עם רופא מרחוק. חשוב שתוכלו להאריך את הפוליסה בקלות, במקרה שהחלטתם או נאלצתם להאריך את השהות בחו"ל.

את כל הבדיקות האלה ניתן לעשות כמובן דרך אתרי האינטרנט של חברות הביטוח, שמפרטים את כל הכיסויים וכל התנאים, וגם את רכישת הפוליסה בפועל מבצעים אונליין, פרוצדורה שמקילה מאוד על ההצטיידות בביטוח שיאפשר לכם לנסוע לחו"ל – לטייל או לעבוד, בראש שקט.