שוק ההון    

נכסים ובניין מממשת – מוכרת נכס ביבנה ב-86 מיליון שקל; תרשום רווח של 20 מיליון שקל

סגי איתן, מנכל נכסים ובניין. קרדיט - סטודיו תומס

חברת נכסים ובניין, מקבוצת דסק"ש, דיווחה הבוקר על מכירת נכס תעשייה ביבנה בתמורה ל- 86 מיליון שקל.

שטח הנכס שנמכר הינו 12,700 מ"ר הבנוי על כ- 29 דונם.הרווח מהעסקה מסתכם ב-20 מיליון שקל.

סגי איתן מנכ"ל נכסים ובניין מסרה: "המימוש הינו בהתאם לאסטרטגיה ארוכת השנים של החברה של צמיחה תוך שמירה על איתנות פיננסית. לצד הייזום והגידול בנכסים לאורך השנים, מממשת החברה נכסים אשר מיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם מבחינת החברה ושאינם בליבת עסקיה הנכס ביבנה נמכר תמורת 86 מיליון שקל והרווח שייזקף לחברה יסתכם בכ- 20 מיליון שקל".

המכירה בוצעה על ידי "ישפרו" המוחזקת במלואה על ידי נכסים ובנין ושהאג"ח שלה נסחר בבורסה בתל אביב.

בבעלותה של ישפרו, העוסקת בעוסקת בייזום ופיתוח מבני תעשיה,מסחר ומשרדים להשכרה כ-153 אלף מ"ר שטחים מניבים, הממוקמים במודיעין, נס ציונה, תל אביב, ירושלים, בית שאן, יבנה, באר שבע, קריית גת וערד, בשיעור תפוסה ממוצע גבוה מאד  של כ-997%. בנוסף, לישפרו עתודות קרקע ברחבי הארץ וזכויות בניה בלתי מנוצלות בהיקף של כ- 200 אלף מ"ר.

את הרבעון השני של השנה סיימה ישפרו עם הכנסות בסך של כ-53 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. עיקר הגידול בהכנסות נרשם מעלייה בשווי ההגן של נכסים ששבעלותה בסך של כ-24 מיליון שקל. ברבעון המקביל רשמה ישפרו ירידה בשווי הנכסים בסך של כ-11 מיליון שקל.

כתוצאה מכך סיימה ישפרו את הרבעון עם רווח בסך של כ-25.7 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

ה-NOI של ישפרו ברבעון השני הסתכם בכ-20.7 מיליון שקל לעומת כ-17.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017 הודות לגידול בהכנסות משכר דירה וקיטון בהוצאות האחזקה.

נכסים ובנין – רווח של כ-23 מיליון שקל; תפוסה של 98% בנכסים המניבים

נכסים ובניין – הקטנת הפרשה, תגדיל את הרווח