מדריכי צרכנות    

ננעלתם מחוץ לבית – מה כדאי לעשות לפני שמזמינים פורץ וכמה תשלמו לו?

מעודכן ל-08/2019

חזרתם מבילוי באמצע הלילה ואתם מתכוונים להיכנס הביתה, עומדים מול הדלת, הופכים את התיק ואין זכר למפתח. מהם הפתרונות? והאם כדאי להתקשר למנעולן מיד או להמתין?

מי מאתנו לא נתקע אי פעם מחוץ לביתו בלי מפתח? מדובר בתופעה שכיחה ביותר ומתסכלת למדי.

ברוב המקרים הסיפור מסתיים בהזמנת מנעולן, שכרוכה בהמתנה וב"קנס" בדמות תשלום של כמה מאות שקלים למנעולן שיגיע ויפתח סוף-סוף את הדלת.

אז איך אפשר למנוע את העניין או לפחות לסיים את העסק עם כמה שפחות דרמה ותחושה של חוסר אונים בשעות הקטנות של הלילה?

מניעה – כך תנקטו אמצעי זהירות מראש

את המפתח לקחתם? כל הדרכים כדי לא לשכוח

פתק לעצמכם – תלו על הדלת מבפנים שלט שיזכיר לכם לא לצאת מהבית בלי מפתח. הקפידו להוסיף לשלט גם רשימות קניות וחשבונות, כדי שהשלט לא יהפוך עם הזמן לחלק מהנוף הכללי של הדלת.

תזכורת בנייד – שימו תזכורת עם המילה "מפתח", והגדירו את שעת הצלצול לשתי דקות לפני השעה שבה אתם אמורים לצאת מהבית.

מיקום – הניחו את המפתח במקום קבוע וקרוב לדלת היציאה – למשל על מדף לידה או תלוי על מסמר בכניסה. כך הוא יתפוס לכם את המבט בשעת היציאה מהבית ו"יזכיר" לכם לא לעזוב בלעדיו.

ננעלתם בחוץ? כך תפעלו

אפשרות אחת: הדלת נטרקה והיא בעלת ידית סטטית שלא ניתן לפתוח מבחוץ? רדו לפיצוצייה וקנו בקבוק ליטר וחצי של משקה קל. גזרו מהבקבוק ריבוע בגודל של 10*10 ס"מ. הכניסו את הריבוע בין המשקוף לבין לשונית המנגנון ו"שחקו" איתה שוב ושוב.

באופן מפתיע מדובר בשיטה מוכרת שעובדת, ואפילו מנעולנים מקצועיים משתמשים בה כדי לא לפגוע בדלת.

אם זה לא עובד, נסו לחפש דרכים יצירתיות להיכנס הביתה, כמובן מבלי לסכן את עצמכם או את הסביבה. אם אתם גרים בקומת קרקע או בקומה הראשונה, אולי תוכלו לדלג דרך חצר הבניין אל הצד השני של הדירה, שבו נשאר במקרה חלון או תריס פתוח.

אם אין ברירה וכל הדרכים האחרות נכשלו, מזמינים מנעולן!

איך מוצאים מנעולן?

ניתן למצוא מנעולנים פעילים בכל רחבי הארץ גם בשעות הלילה. ישנם מנעולנים יחידים או חברות שמעניקים שירות פריצה. עוד הרבה לפני שתרצו לקבל מחיר מנעולן, תרצו למצוא מנעולן שאכן כדאי לעבוד אותו. לרוב, מדובר על עסק המבוסס על פריצות מנעולים של רכבים, כספות ודלתות, ולמעשה, מדובר על תחום די פרוץ (תרתי משמע), שבו כל אדם שמכיר טכניקות של פריצה, מכתיר עצמו כפורץ מנעולים. שימו לב: המטרה היא לא למצוא את המחיר הזול ביותר, אלא את השילוב הטוב ביותר בין מחיר הוגן ונוח ובין איש מקצוע. לכן כדאי לאסוף המלצות על מנעולנים מנוסים ומיומנים, כך שתוכלו להיות בטוחים כי אתם עובדים אל מול מנעולן מקצועי.

 

כיום, הודות ליכולת הנפלאה להחליף מידע ברשת האינטרנט, בין היתר באמצעות פורומים וקבוצות ברשתות החברתיות, אתם יכולים למצוא מנעולן במחיר הוגן שגם יבטיח לכם שירות במחיר נוח, וגם תוכלו להיות שקטים כי אכן מדובר במנעולן עם תעודות ועם קהל של לקוחות מרוצים. הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות הוא להתפתות למחיר זול שעומד מאחוריו חובבן שאינו עובד כחוק ועל פי הנדרש. זכרו: מנעולן זול זה חשוב, אך לא על חשבון המקצועיות והשירות.

חיפוש מנעולן באינטרנט

המלצות שאתם קוראים בפורומים ובקבוצות שונות באינטרנט יכולות לסייע לכם רבות! עם זאת, חשוב לדעת איך ללקט המלצות. ראשית, בקרו בקבוצות ובפורומים מוכרים הידועים בכך שהם מאגדים המלצות על מנעולנים המבצעים פריצת מנעול צילינדר, פריצות רכבים וכדומה. כמו כן, כדאי לוודא כי מי שכותב את ההמלצה הוא אכן פרופיל אמיתי. חשוב לקחת בחשבון שישנם פרופילים מזויפים שכל מטרתם היא לכתוב המלצות מפוברקות. מדובר בהמלצות הנכתבות על ידי המנעולנים בעצמם, כך שהן אינן משקפות את חוויית השירות של הלקוח.

מה צריך לבדוק בעת הזמנת מנעולן?

כבר בשיחת הטלפון, חשוב לשאול את המנעולן כמה שאלות בסיסיות:

  • האם יש לו אישור פריצה ממשטרת ישראל ואגודת המנעולנים?
  • האם יש לו צילינדרים חדשים לקנייה והחלפה (במידת הצורך)?
  • כמה עולה השירות?

כמה תשלמו על פריצה?

מחיר עבודות מנעולן אינו מחיר אחיד וטווח המחירים הינו טווח שונה בין כל סוג של עבודה. על מה אתם עתידים לשלם? ראשית, מורכבות העבודה. ישנן פריצות פשוטות יותר המסתיימות תוך דקות ספורות, אך גם ישנן פריצות שהעלות שלהן גבוהה יותר, מאחר שמדובר בעבודה מורכבת יותר.

פרמטר נוסף המשפיע על המחיר הוא סוג הפריצה. כל פריצה מתומחרת בעלות שונה, כאשר המחיר מושפע גם מסוג המנעול וסוג הדלת – למשל דלת מעץ לעומת דלת פלדלת. אלמנט נוסף שמשפיע על המחיר שאתם עתידים לשלם הוא שעת השירות: כאמור, ניתן למצוא מנעולנים פעילים שנותנים שירותים 24 שעות ביממה, אולם שירות בשעות הלילה המאוחרות מתומחר לרוב במחיר גבוה יותר.

אם יש צורך בתיקון נוסף כמו החלפות צילינדר, תהיה כמובן תוספת תשלום בהתאם לסוג העבודה והצילינדר המותקן בדלת.

טווח המחירים המומלץ לעבודת מנעולן: (המחירים אינם כוללים מע"מ)

ביקור מנעולן – 250-150 שקל

החלפת צילינדר בדלת כניסה (מפתח משונן או מפתח חורים) – 450-170 שקל

מחיר התקנת מנעול דלת – 450-240 שקל

מחיר פריצת מנעול צילינדר – 400-170 שקל

מחירי החלפת מנגנון רב בריח –  450-340 שקל

עלויות החלפת צילינדר בדלת פלדלת – 450-340 שקל

תוספת עבור שירות בשעות הלילה – 90-60 שקל

תוספת עבור שירות בשעות הערב – 40-20 שקל

פריצת דלת טרוקה – 250-190 שקל

פריצת דלת עץ – 350-280 שקל

פריצת דלת פלדלת – 580-390 שקל

פריצת מנעול לשונית – 400-100 שקל

שכפול מפתחות לבית (משונן או מפתח חורים רב בריח) – 50-10 שקל