שוק ההון    

נסטלה ויוניליוור מכות את התחזיות לאחר עליית מחירים

בנסטלה שולי הרווח הגבוהים ביותר מאז 2017,  בשתי החברות ההכנסות עלו בכ-3%
נסטלה ויוניליוור הכתו את התחזיות, ודיווחו על צמיחה במכירות ברבעון הראשון. שתי היצרניות דיווחו על שילוב של תמחור משופר וכמויות גדולות יותר. החברות החליטו גם לגלגל את עלות חומרי גלם הגבוהה יותר אל הצרכנים.
בנסטלה, למשל, התמחור עלה בכ-1% והיה הגבוה ביותר בעשרת הרבעונים האחרונים. המוצרים שנפגעו ביותר מעליית המחירים כללו בקבוקי מים, משום שמחירי הנפט הגבוהים הפכו את ייצור הפלסטיק וההובלה ליקרים יותר. יוניליוור גם סבלה מעלויות גבוהות יותר של פטרוכימיה כגון אלקילבנזן ליניארי, מרכיב בדטרגנטים מתכלים, יחד עם עליית מחירי חומרי הגלם בתחום המזון.
תוך כדי העלאת מחירים, נסטלה ויוניליוור נהנו גם מהתרחבות לתחומים חדשים, לאחר שמותגי הקווים הישנים שלהם היו על סף קיפאון. המכירות בחטיבת הבית של יוניליוור, שגדלה בקצב כפול מקצב הקבוצה, הובלו בחלקן על ידי מוצרים מודעים יותר לסביבה תחת המותג "הדור השביעי" של החברה. הרכישות שביצעה יוניליוור מאז שנת 2015 עלו בשיעור דו ספרתי ברבעון.
ההכנסות של נסטלה עלו ב-3.5% על בסיס אורגני ברבעון הראשון, כאשר החברה הכתה את הקונצנזוס של האנליסטים שעמד על כ-3% ורשמה את שולי הרווח הגדול ביותר מאז שמארק שניידר, המנכ"ל, החל להוביל את חברת המזון הגדולה ביותר בעולם ב-2017. ביוניליוור, המכירות הבסיסיות עלו ב-3% ברבעון, כשבדומה לנסטלה, האנליסטים ציפו ל-3%.