מדריכי צרכנות    

נעליים ראשונות – כיצד קונים נעליים לפעוט?

pixabay

צעדי תינוק: כיצד קונים נעליים ראשונות?

הפעוט התחיל ללכת? אחרי ששלפתם את המצלמות ועדכנתם את כל המשפחה, הגיע השלב שבו צריך לרכוש נעליים # מה מיוחד בנעלי צעד ראשון, איך בוחרים, איפה קונים והאם יש הצדקה לשלם 250 שקל על נעלי תינוקות? כל התשובות בפנים

הצעדים הראשונים של התינוקות שלנו ממלאים אותנו בהתרגשות אדירה: אנחנו ממהרים לתעד את הפסיעות המהוססות והמעידות המתוקות, מבשרים בקבוצה המשפחתית ואולי מעלים סרטון חמוד לרשת החברתית, אבל אז מתחילים לחשוב על סוגיית הנעליים וההתלבטויות מתחילות.

הגננת מתנה יציאה לחצר בנעילת נעליים, סבתא רוצה לפנק ולקנות בעצמה את הזוג הראשון ובקבוצות הפייסבוק השונות מסבירים לכם שעדיף בכלל ללכת יחפים.

אז רגע לפני שתרוצו לחנויות, שם ההיצע גדול, המחירים בשמיים והמוכר מבלבל אתכם עם מושגים כמו "בולמי זעזועים", "רפידה אנטומית" ועוד מילים שנשמעות מאוד רפואיות ומלומדות – ומי אתם שתתווכחו עם ה"אוטוריטה" לנעליים שעומדת מולכם?  הנה כמה טיפים שיעשו לכם סדר בבלגאן.

מתי מתחילים?

אם היה אפשר ליצור לילד סביבה מוגנת מזכוכיות, מרצפה חמה, ממסמרים ומשאר סכנות שאורבות בדריכה על חול או על רצפה, הכי טוב היה להניח לרגל של הילד לייצב את עצמה בכוחות עצמה בלי להכניס אותה לנעליים. כיוון שאין אפשרות לעשות זאת – במקרים של התפתחות תקינה, יש לקנות לילד נעליים רק בשלב שבו הוא כבר הולך גם מחוץ לבית, ולא מיד עם הצעד הראשון.

איך בוחרים נעל טובה לילד?

* הנעל צריכה להיות קלה – שלא תכביד על הצעדים הראשונים.

* הסוליה צריכה להיות דקה יחסית, ועשויה מחומר גמיש וקל.

* הנעל צריכה להיות שטוחה – ללא עקב.

* משטח הסוליה צריך להיות מחוספס – נגד החלקה.

* מבנה הנעל צריך להיות רחב באזור האצבעות וצר יותר בעקב – אופטימלי ללימוד הליכה ויצירת איזון. חשוב שיהיה מקום לאצבעות לזוז ושהן לא תהיינה צפופות.

* על הנעל להיות נמוכה –  כך שלא תגביל את גמישות הרגל.

* נעל שאפשר לרכוס אותה כך שתאחוז היטב את כף הרגל של הפעוט אך עדיין תאפשר תנועה חופשית של המפרקים והאצבעות. כפכף או נעל רופפת אינם מתאימים.

* נעדיף נעליים עשויות חומרים רכים, כמו עור, כותנה, לטקס וגומי – המאפשרים גמישות תנועתית וחיקוי של ההליכה היחפה.

עצה כללית – בקרו עם הילד בחנות, מדדו לו את הנעל ותנו לו קצת להרגיש אותה. אם הוא מתנגד ורוצה להעיף אותה מהרגל, אל תתעקשו אתו. סמכו גם על שיקול דעתו של ילדכם.

האם מושגים כמו נעל אורתופדית או רפידה אנטומית מעידים על איכות הנעל?

רפידה אורתופדית, כריות אוויר, בולמי זעזועים ושאר המצאות הם פרטים שחשובים רק למבוגרים. אצל ילדים כל השיקולים האלה לא רלוונטיים. הדבר היחיד שיש לתת עליו את הדעת הוא שהנעל לא תציק לילד ושצורתה לא תהיה שונה מצורת כף רגלו.

נעל אורתופדית מיועדת רק לילד עם עיוות בכף הרגל. נעל כזאת מותאמת לרגל הילד באופן מיוחד ואישי, ואינה נקנית כך סתם בחנות נעליים. כך גם לגבי רפידה אנטומית, שבה הכוונה היא לשינוי במבנה כף הרגל, כמו הגבהה של חלק ממנה. גם כאן מדובר על נעל שקונים במקום שמתמחה בחנויות כאלה ולא בחנויות הנעליים, ורק לאחר שרופא אבחן את הצורך הזה.

האם יש חשיבות לשמו של היצרן כמעיד על איכות?

שמו של היצרן לא בהכרח מבטיח משהו טוב, משום שלא קיים תקן בארץ או בעולם לנעלי ילדים. למעשה גם איכות מקסימלית לא יכולה להבטיח שהנעל לא תלחץ לילד על הרגל. יצרן מכובד מבטיח אולי את העובדה שהנעל לא תתפרק מהר, אבל כאשר ממילא קונים נעל פעם בכמה חודשים גם העובדה הזאת כבר לא כל כך מהותית. לכן אין כל מניעה לבחור בנעליים זולות וטובות.

אז איפה מוצאים נעלי צעד ראשון איכותיות (וזולות)?

טווח המחירים בחנויות נעליים בארץ נע בין 100 שקל לזוג נעליים לפעוט ועד ל-300 שקל ויותר. לדוגמה, בנעלי נמרוד ניתן למצוא נעלי צעד ראשון אלפנטן ב-249 שקל. גם בפאפאיה נעלי הצעד הראשון לא זול. טווח המחירים נע בין 210 שקל ל-270 שקל.

אולם אין צורך להשקיע מאות שקלים בנעלי צעד ראשון, משום שרגלי הקטנטנים יגדלו לפני שירדו כל התשלומים מכרטיס האשראי.

באתרי אינטרנט כגון אמאזון ואלי אקספרס ניתן למצוא נעלי צעד ראשון מצוינות במחירים שנעים בין 15  ל-80 שקל בלבד.

ברכישה באינטרנט, כדאי לקחת בחשבון:

* משלוח לוקח עד חודשיים – אם תזמינו נעלי צעד ראשון סרוגים ומחממים בתחילת החורף – תקבלו אותם באביב אן בקיץ.

* אם אתם מזמינים מראש ובזמן – עליכם להזמין מידה אחת גדולה יותר –  כי הרגליים הקטנטנות כבר יהיו גדולות יותר עד שהנעליים יגיעו.

* המידות מתחלקות לפי גילים – בדף המוכר יש פירוט של מידות גם לפי גודל הרגל בס”מ.

כשאתם מחליטים מאיפה להזמין, קחו בחשבון את יתרון שירות הלקוחות, האמינות ומהירות המשלוח של אמזון יחסית לאליאקספרס. מצד שני, אם מזמינים מאליאקספרס (ומחכים חודשיים), אפשר באותו תקציב להזמין נעליים לשנתיים הקרובות – כולל לחברים ולשכנים.

5 אתרי בגדים מחו"ל שהישראלים הכי אוהבים