חדשות    

נשבר שיא מחיר הקרקע בחיפה: קרקע בצמוד לגנים הבהאיים נמכרה ב-57 מיליון שקל

נשבר שיא מחיר הקרקע בחיפה: קבוצת שכטר תשלם קבוצת שכטר 57 מיליון שקל עבור קרקע ברחוב יפה נוף, מעל ובסמוך לגן הבהאים בעיר

נשבר שיא מחיר הקרקע בחיפה: קבוצת שכטר תשלם  57 מיליון שקל עבור קרקע ברחוב יפה נוף, מעל ובסמוך לגן הבהאים בעיר. מחיר העסקה משקף מחיר שיא של 950 אלף שקל ליחידת דיור. לשם השוואה במכרזים האחרונים שביצע מנהל מקרקעי ישראל בחיפה (2013) נמכרו קרקעות במחירים של 156-195 אלף שקל לדירה בלבד.עם זאת, מאז עברו שנתיים של עליות מחירים ומעבר לכך – מדובר באזור מבוקש במיוחד.

המוכרת של הקרקע היא עמותת "היכל אליהו" שתשקיע את כספי המכירה במיזמים חינוכיים ותרבותיים בחיפה. על הקרקע התמודדו גם החברות "אמריקה-ישראל" ו"מנרב". המגרש שנרכש הינו עתודת הקרקע האחרונה ברח' יפה נוף הידוע כרחוב היוקרתי ביותר בחיפה. רח' יפה נוף ממוקם בפיסגת שכונת הכרמל המרכזי, על קו פרשת המים והוא משקיף על כל המפרץ, על נמל חיפה ועל העיר התחתית. ברחוב שוכנים בתי המלון דן כרמל וקראון פלאז'ה, טיילת לואי והכניסה העליונה לגן הבהאים.

לדברי דדי ריזל מקבוצת שכטר, "ניגשנו למכרז כי אנחנו מאמינים בחיפה, ובשידרוג שעובר על העיר. במיוחד התאהבנו במיקום של המגרש ברח' יפה נוף. ברגע שעמדנו על הקרקע וראינו את הנוף הנשקף ממנה החלטנו שלקרקע כזו פשוט אין מחיר. לא נקים פה עוד פרויקט יוקרה רגיל, אלא נבנה כאן אייקון של ממש".

הקבוצה מתכננת להקים על הקרקע פרויקט יוקרה של 60 דירות במחירים של החל מ-3 מיליון שקל לדירה.  על הקרקע ניתן לבנות 2 בנינים בני 9 קומות כל אחד ובסה"כ 60 יח"ד. מדובר במחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם בחיפה בגין קרקע לבניה רוויה.

בחיפה במקביל לערים אחרות נרשמו בשנים האחרונות עליות מחירים משמעותיות. על פי בדיקה שפורסמה לאחרונה בשש השנים האחרונות (משנת 2009) עלו מחירי הדירות בכ-80%, ובחיפה נרשמה עלייה של כ-110%.