נתיבי ישראל תאפשר גם לקבלנים קטנים להתחרות במכרזים
חדשות    

נתיבי ישראל תאפשר גם לקבלנים קטנים להתחרות במכרזים

מעודכן ל-09/2020

במטרה להגדיל את התחרות, החברה תנמיך את תנאי הסף:  מחזור העסקאות הדרוש להשתתפות במכרז יקטן ב־20% וכן יפחת מספר שנות הניסיון הנדרשות

מתווה פעילות חדש בנתיבי ישראל: החברה תפתח את מכרזי התשתיות גם לקבלנים קטנים שעד כה לא עמדו בתנאי הסף ולכן נבצר מהם להשתתף בהם. כעת החליטה חברת נתיבי ישראל להנמיך את תנאי הסף ובכך להגדיל את התחרות על כל מכרז.

חברת התשתיות הלאומית נתיבי ישראל היא אחת המעסיקות הגדולות במשק, והיא מחזיקה תקציב חומש בהיקף של למעלה מ-50 מיליארד שקל. החברה מפרסמת בכל שנה מכרזים למגוון פרויקטים, בהם מיזמי ענק במאות מיליוני שקלים. אלא שעד כה תנאי הסף שכללו מחזור עסקאות גבוה וניסיון בעבודות דומות בטווח של שנים בודדות לפני יציאת המכרז – אפשרו רק לחברות ענק לגשת למכרזים.

לאחר הזכייה במכרז נהגו החברות הזוכות להעביר את הפרויקטים לקבלני משנה קטנים יותר, כך שבפועל הקבלנים הקטנים הם אלה שביצעו את העבודות, אלא שהם היו צריכים לחלוק חלק נכבד מהכנסותיהם עם החברה הגדולה ששכרה את שירותיהם.

לאחרונה כאמור גובש מתווה חדש, שבמסגרתו הוגדל טווח הזמן של הניסיון המבוקש בפרויקטים דומים: משלוש שנים אחורה מיום הזכייה לחמש שנים בפרויקטים הקטנים, ומחמש שנים לשבע בפרויקטים גדולים. כך יוכלו להתמודד במכרזים גם חברות שביצעו עבודות דומות בעבר הרחוק יותר, בלי לוותר על הניסיון הנדרש. כמו כן, במתווה החדש נכללת הפחתה של עד 20% במחזור העסקאות הקודמות של הקבלן.

כך למשל פרויקט שעלותו נאמדת ב-150-80 מיליון שקל, הצריך בעבר ניסיון ביצוע בשלוש השנים האחרונות בעלות של 30 מיליון שקל. כעת יוכלו להתמודד על ביצועו גם חברות שבאמתחתן ניסיון ביצוע בחמש השנים האחרונות בעלות של 25 מיליון שקל.

בנתיבי ישראל מציינים כי מתווה העבודה החדש ייכנס לתוקף מיידית.

סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, צביקה דוד, אמר בסיפוק: "מטרת ההחלטה להרחיב את התחרות ולהגדיל משמעותית את מספר המשתתפים בכל מכרז. בכך נספק לקבלנים נוספים הזדמנות להתמודד באופן ישיר במכרזים. באמצעות מהלך זה נתיבי ישראל תתרום לחיזוק הענף באופן משמעותי, תשפר את רמת הביצוע ותעודד תחרות. קבלנים רבים יותר יוכלו לצבור ניסיון מוכח ויגדילו את פריון הענף".

נתיבי ישראל תעניק בונוסים על צמצום תאונות עבודה