חדשות    

סגן שר הבינוי: "נאשר את הגמשת הקריטריונים לדיירי הדיור הציבורי"

סגן שר הבינוי, ז׳קי לוי: "המשרד החליט לאשר את הגמשת הקריטריונים לדיירי הדיור הציבורי המתגוררים בצפיפות בישובים אופקים, דימונה, ירוחם, קרית שמונה ובית שאן"

סגן שר הבינוי, ז׳קי לוי, מוסר: "אני שמח לבשר כי בהחלטה משותפת עם שר הבינוי, יואב גלנט, החלטנו לאשר את הגמשת הקריטריונים לדיירי הדיור הציבורי המתגוררים בצפיפות בישובים אופקים, דימונה, ירוחם, קרית שמונה ובית שאן". בהודעתו אמר לוי כי הדירות יוקצו בהתאם לגודל המשפחה, כשלאחר מכן את יתר הדירות הפנויות נאכלס במסגרת הגרלה לזכאים.

"נושא הדיור הציבורי הוא נושא שלקחתי על עצמי לטפל בו, הוא קרוב לליבי ואני אעשה כל שביכולתי על מנת למצוא פתרונות ראויים שיענו על דרישותיהם של הפונים", סיכם לוי.

נזכיר, כי לפני מספר חודשים הודיע משרד הבינוי כי הוא מבקש להגדיל את קצב רכישת הדירות לדיור הציבורי ויוצא במכרז חדש ורחב למתן שירותים במלאכת רכישת הדירות. במשרד אמרו כי הם מאמינים שקצב רכישת הדירות יוכפל, לאחר שחברות ונותני שירותים חדשים יצטרפו לחברת עמידר שהייתה הגורם היחיד שעסק ברכישת הדירות והגדלת מלאי הדיור הציבורי מאז החלה רכישת הדירות בסוף 2014. המכרז של משרד הבינוי פונה לגופים פרטיים או ציבוריים כמו חברות תיווך נדל"ן, חברות מאכלסות, משרדי עורכי דין וכדומה.

שר הבינוי אורי אריאל אמר עם הוצאת המכרז: "אנחנו ממשיכים לעשות את כל הצעדים הנדרשים על מנת לעמוד בהתחייבותנו להגדיל את מלאי הדיור הציבורי ולקצר משמעותית את תור הממתינים הזכאים לדירה. לאחר שנים ארוכות בהן לא הוגדל מלאי הדיור הציבורי אנחנו נקנה מאות דירות, והגופים החדשים שיצטרפו ויסייעו לנו באיתור ורכישת דירות מתאימות יגדילו את רכישת הדירות לדיור הציבורי וקיצור תור הממתינים".