הלוואות    

סופרפארם נותנת לכם הלוואות – יתרונות וחסרונות

מעודכן ל-10/2018

סופרפארם רוצה לתת לכם הלוואות. החברה מחזקת את כניסתה לתחום האשראי הצרכני, ומתכננת להציע אשראי לכולם, ולא רק לחברי מועדון הלקוחות שלה – לייף סטייל.

ההלוואות יינתנו בפועל על ידי ישארכרט  המנפיקה את כרטיסי האשראי החוץ־בנקאיים עבור 600 אלף חברי מועדון לייף סטייל. ישראכרט תעשה את הבדיקה והחיתום. סופרפארם תהיה מעיין מתווך שמקבל עמלה על העסקאות.

סופרפארם משווקת את ההלוואות בפלטפורמות הדיגיטליות ובכלי שיווק דיגיטליים לצד שיווק ברדיו.

המהלך של סופרפארם נועד להתמודד עם התחרות החזקה שצפוייה להתחזק יותר מול שופרסל שרכשה (בלעה) את ניופארם. שופרסל מציעה לכל חברי המועדון שלה – 1.8 מיליון איש, הלוואות שוטפות, וסופרפארם לא יכולה לעמוד מהצד ולראות את שופרסל מתחברת ללקוחות גם עם סל מימוני. ובכלל – התחרות בין החברות צפויה בשנה הבאה לעלות מדרגה במקביל למיתוג מחדש של ניופארם ולהכנסת המוצרים של ניופארם לסניפים של שופרסל.

במקביל למלחמה בין סופרפארם לשופרסל, מתקיימת מלחמה גם בין כאל לישראכרט. כאל היא המתפעלת של כרטיסי האשראי והמועדון של שופרסל, וכאמור ישראכרט היא המתפעלת של סופרפארם. שתי חברות כרטיסי האשראי מבינות את העוצמה של המועדונים של הרשתות האלו, והן ינסו לרכוב עליה כדי להגדיל את היקפי המימון שהם מספקים.

התנאים של ההלוואות האלו לא מי יודע מה.  אמנם ההלוואות האלו מהירות ונוח לקחת ולקבל. כמו כן, ההלוואה יכולה להגיע בקלו ל-100 אלף שקל. אבל הריבית על ההלוואות האלו גבוהה יחסית, והיא צפויה להיות באזור של הריביות על הלוואות מחברות כרטיסי האשראי בכלל, אולי פה ושם תהיה סוג של הנחה בריבית, או מבצעים מיוחדים שלא קיימים בחברות כרטיסי האשראי.

הוספת שחקנים חדשים בתחום מגדילה את התחרות, אבל צריך לזכור שבפועל לא באמת מדובר על שחקנים חדשים אלא על הפצה שונה של ההלוואות. מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת – נותני ההלוואות הן חברות כרטיסי האשראי. כך שלא בטוח שהתחרות באמת תגבר ותלחץ על הפחתת הריביות. מעבר לכך, דווקא אמצעי ההפצה – דרך הרשתת, עלולה לפתות לקוחות לקחת ולהגדיל את המימון הכולל שלהם.

למה אתם חוסכים אם יש לכם הלוואות? תחזירו את ההלוואות (ורק אז תחסכו)

ריבית ממוצעת על הלוואה מהבנקים – שיקלית

הלוואה מקרן השתלמות – ההלוואה הטובה ביותר שתוכלו לקחת