חדשות    

סיוע במימון מעונות יום ומשפחתונים

 תשלומים עבור מעונות יום ומשפחתונים הם אחת מההוצאות המכבידות ביותר על משפחות רבות. כדי לסייע להורים, ולמנוע מצב בו ההוצאה

תהפוך את היציאה לעבודה לא כדאית, המדינה מעניקה סיוע במימון מעונות יום ומשפחתונים.למי מגיע סיוע במימון? מה צריך לעשות כדי לקבל את ההטבה? כל הפרטים במדריך שלפניכם.

התנאים הראשונים לקבלת סיוע מהמדינה הם אם התינוקות או הילדים שלכן נמצאים במשפחתון או במעון חמישה ימים בשבוע עד השעה 16:00 לפחות, ואם הם תושבי או אזרחי ישראל, שהיו בני מקסימום 15 חודשים בראשון בספטמבר של שנת הלימודים, או בגילאים 15חודשים עד 33 חודשים.

גובה ההשתתפות של המדינה בתשלום למעון או למשפחתון מתבסס על רמת ההכנסה לנפש במשפחה, וברוב המקרים יקבע על פי הסטטוס של האם.

מי זכאית?

אימהות עובדות:

אימהות העובדות לפחות 24 שעות שבועיות, או אימהות העובדות לפחות 20 שעות בשבוע ויש להן שלושה ילדים או יותר במשפחתון, והן חד הוריות או יחידניות.

אימהות שיצאו לשנת שבתון יוכלו גם לקבל סיוע, אם בתקופה שקדמה לשנת השבתון עמדו באחד התנאים שהזכרנו.

אם את אם עובדת ולומדת, שעות הלימודים שלך יחשבו גם הן כשעות עבודה, ואם את בחופשת לידה תוכלי לקבל סיוע בתקופה של 15 שבועות מהיום שיצאת לחופשת הלידה.

ומה קורה אם זכית בתאומים, שלישייה ומעלה? במקרה כזה המדינה מאריכה את תקופת הזכאות שלך לסיוע במימון בשלושה שבועות נוספים עבור כל ילד נוסף.

גם אם חלילה את או הילד אושפזתם לאחר הלידה, תוארך תקופת הזכאות בהתאם להארכת חופשת הלידה.

הזכאות שלכן תלויה גם בבן או בת זוגכן, אם יש, שחייב לעמוד באחד מהתנאים הבאים: הוא עובד או בשנת שבתון, כותב עבודת מחקר במסגרת מלגה, מובטל הזכאי לדמי אבטלה (עד לסיום הזכאות), מקבל הבטחת הכנסה (עד לסיום הזכאות), נכה המקבל קצבת נכות כלשהי מגורם ממשלתי, חייל בשירות חובה, משרת בשירות לאומי-אזרחי או בשירות לאומי, פנסיונר, סטודנט לתואר ראשון במוסד מוכר, כולל מכינה, השלמה והסבה לתואר או סטודנט ללימודי הוראה, הנדסאי או טכנאי, סיעוד ותזונה. ובכלל זה גם סטודנט הלומד באוניברסיטה הפתוחה בהיקף של לפחות שלושה קורסים.

זכאי גם מי שלומד באולפן, בקורס להכשרה מקצועית בפיקוח משרד ממשלתי, או לימודי מקצוע הדורש רישוי או רישום על פי דין, וכן אברכים הלומדים בישיבה גבוהה או כולל.

מומלץ להיכנס  לקריטריונים (מבחני תמיכה) להשתתפות המדינה בעלות שכר לימוד במעון יום, משפחתון או צהרון באתר משרד העבודה. הקריטריונים עשויים להשתנות מידי פעם, לכן כדאי להתעדכן בכל שנה חדשה.

אימהות לומדות:

אם את לומדת בהיקף של 24 שעות שבועיות ומעלה במסלול לימודים כמו תואר ראשון במוסד אקדמי מוכר, כולל מכינה, השלמה והסבה לתואר, תעודת הוראה במוסד מוכר, לימודים לתואר הנדסאית או טכנאית במוסד מוכר, לימודי סיעוד, קורס הכשרה מקצועית בפיקוח משרד ממשלתי, או לימודי מקצוע הדורש רישוי או רישום על פי דין, וכן באולפן לעולים חדשים.

גם  קורס להכשרה מקצועית בתזונה של משרד הבריאות ולימודים באוניברסיטה הפתוחה בהיקף של 3 קורסים לפחות בסמסטר לתקופה של עד שלוש שנים, יזכו אותך בסיוע.

אם את מחויבת בשעות התנסות מעשית כתנאי לקבלת התואר, תוכלי לצרף את שעות ההתנסות לשעות הלימוד.

אימהות עובדות ולומדות:
אם אתן גם עובדות, גם לומדות, וגם אימהות, תוכלו לצרף את שעות הלימוד לשעות העבודה במקרה ואתן לומדות באחד במסלולים שהזכרנו, בהיקף של פחות מ-24 ש“ש.

אימהות המשרתות בשירות חובה או בשירות לאומי:

גם כאן הסיוע מותנה קודם כל במבחן הכנסה, המחושבת על-פי השכר המשולם לכן בשירות הצבאי או הלאומי. אנחנו מכירים את שכר החיילות ובנות השירות, לכן אין סכנה שלא תעמדי במבחן ההכנסה.

בנוסף,  על הילד לשהות במעון יום מוכר או במשפחתון מוכר על ידי המדינה.

גם במקרה זה, גם בן הזוג, אם יש,  צריך לענות על אחד מהתנאים שהזכרנו.

אימהות שהן עולות חדשות:

אם שהיא עולה חדשה, ומבקשת סיוע לשנת הלימודים הנפתחת שנתיים לאחר שעלתה לארץ זכאית לסיוע, בתנאי שהיא ובן זוגה, אם יש,  לומדים באולפן בהיקף של לפחות 24 שעות שבועיות, או רשומים כדורשי עבודה בשירות התעסוקה או במשרד לקליטת העלייה, או שאחד מהם לומד באולפן בהיקף של לפחות 24 שעות שבועיות, והשני רשום כדורש עבודה בשירות התעסוקה או במשרד לקליטת העלייה.

אימהות שהן תושבות חוזרות:

אם שהיא תושבת חוזרת, ונמצאת בשנה הראשונה לחזרתה ארצה בזמן פתיחת שנת הלימודים, זכאית לסיוע בתנאי שהיא ובעלה עונים על אחד מהקריטריונים הבאים: שניהם רשומים כדורשי עבודה בשירות התעסוקה או במשרד לקליטת העלייה, או שאחד מהם לומד באולפן בהיקף של 49 שעות שבועיות לפחות, והשני רשום כדורש עבודה בשירות התעסוקה או במשרד לקליטת העלייה.

אימהות מקבלות דמי אבטלה: אם שאינה עובדת וזכאית לדמי אבטלה, זכאית לסיוע.

גם זוגות הורים חד מיניים יקבלו הנחה, אם הם משתייכים לאחת הקטגוריות שהזכרנו. אם ההורים עונים על כמה קריטריונים, יחשב הקריטריון שמעניק להם את ההשתתפות הגבוהה יותר.
המדינה שומרת לעצמה את הזכות לפרסם תנאי קדימות לזכאות, אם הבקשות שיוגשו יחרגו ממגבלות התקציב.

איך מגישים בקשה לסיוע?

כאשר תרשמו למעון או למשפחתון, תוכלו להגיש בקשה לסיוע. כאשר תקבע הדרגה לזכאותכן,
תקבלו הודעה המפרטת את גובה תשלום ההורה וגובה השתתפות המדינה בהתאם לדרגה שנקבעה.
סכום ההשתתפות שנקבע יועבר ישירות ממשרד הכלכלה אל המעון או המשפחתון.
בכל שאלה, ברור או תהיה תוכלו ליצור קשר עם מוקד שירות לקוחות במספר:

2969* או 12222-969

במעונות שיש בהן  שעה נוספת (משעה 16:00 עד 17:00), המדינה תשתתף גם בעלות השעה הנוספת, בהתאם לדרגת הזכאות שנקבעה.