משפט    

סיוע משרד המשפטים לתמיכה במוסדות ציבור

מעודכן ל-04/2019

משרד המשפטים מציע סיוע מקוון לקבלת תמיכה עבור מוסדות ציבור

על פי חוק, חייבת תמיכת המדינה למוסדות ציבור להינתן על פי מבחנים שוויוניים, הנקבעים על ידי השרים הממונים בתחומי משרדיהם, ולאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה.

משרד המשפטים מצרף את מאגר מבחני התמיכה

העלאת המבחנים מאפשרת לציבור לדעת באילו תחומים מסייעת המדינה לגופים השונים ועל פי אילו תנאים ואמות מידה. כמו כן מוסד ציבור יוכל לבחון אם הוא עומד בתנאי הסף לקבלת תמיכה ובאילו מבחנים. כך גופים הרואים עצמם כמתאימים לקבלת תמיכה יכולים לכלכל את צעדיהם באופן שיאפשר להם קבלת תמיכה בהיקף המירבי. .

יחידת התמיכות במשרד  המשפטים מספקת נוסח מדויק  ככל הניתן של המבחנים המעודכנים, התואם בצורתו ובתוכנו את הפרסום בילקוט הפרסומים. הנוסח המפורסם באתר משרד המשפטיפ אינו רשמי, ובמקרה סתירה בינו ובין הנוסח המתפרסם ברשומות, גובר האחרון. למעוניינים, מסגרת הפרסום כוללת גם הפניה לפרסום הרשמי בילקוט הפרסומים (שנת הפרסום והעמוד בו התפרסם המבחן או תיקונו).

מבחני תמיכה הכלולים במאגר הם כל המבחנים שנקבעו על ידי משרדי הממשלה ופורסמו ברשומות, והם ממשיכים להיכלל במאגר כל עוד הם בתוקף ולא בוטלו באופן פורמלי. משרדי הממשלה מוציאים את מבחני התמיכה אל הפועל בכל שנה מחדש, לאחר שיוקצה עבורם תקציב מתאים לפי חוק התקציב השנתי,  ובהתאם למודעה שמפרסם המשרד הממשלתי בכל שנה, המזמינה את מוסדות הציבור להגיש בקשות. על כן, קיומו של מבחן תמיכה במאגר המבחנים אינו מעיד בהכרח על כך שתחום פעילות זה אכן מתוקצב ושהמשרד הממשלתי אכן תומך בפועל במוסדות הפועלים בתחום, והמאגר עשוי לכלול מבחני תמיכה שבפועל כבר אינם מתוקצבים.

מהימנות מבחני התמיכה

  • נוסחם של מבחני התמיכה המתפרסמים במסגרת אתר משרד המשפטים הנו נוסח משולב, הכולל תיקונים שנערכו במבחן, שאינו רשמי. בכוונת המשרד לעדכן את המידע המופיע במאגר בכל עדכון במבחן תמיכה זה או אחר, וכן אם ייקבע מבחן תמיכה חדש או יבוטל מבחן קיים.

 

  • טיוטות להערות הציבור: במסגרת גיבוש מבחני התמיכה, מפרסם כל משרד את טיוטות המבחנים או התיקונים להם, להערות הציבור. טיוטות אלה מתפרסמות אף הן באתר והציבור מוזמן לפנות למשרד הממשלתי המופקד על תחום התמיכה, על מנת להעיר את הערותיו.
  • הנוהל הכללי: חלוקת התמיכה על ידי המשרדים נעשית בהתאם לנוהל שנקבע על ידי שר האוצר – הנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה ולדיון בהן. הנוהל המסדיר היבטים פרוצדורליים הנוגעים לאופן הגשת הבקשות ולסדרי הדיון בוועדת התמיכות, תנאים חשבונאיים שמוסדות הציבור נדרשים לפעול על פיהם, וכן היבטים הנוגעים לפיקוח ובקרה .

משרד המשפטים: להוריד את הרוב הדרוש לפינוי-בינוי

צוות בין-משרדי יינסח רגולציה על המטבעות הוירטואליים