חדשות    

סיכום שנה: מה חיפשו הישראלים בגוגל ב-2020?

pixabay

ענקית החיפושים באינטרנט גוגל מפרסמת היום בפעם ה-20 את רשימות סיכום השנה בחיפוש וחושפת את הנושאים, המושגים והאנשים שהכי עניינו את הגולשים בישראל ובעולם במגוון קטגוריות.

כמובן שבשל משבר הקורונה הביטויים הקשורים מקבלים ביטוי נרחב במדד, כאשר הם ריכזו את מרבית העניין ברשימת "עשרת החיפושים החמים של השנה" ודחקה החוצה מהעשירייה הפותחת נושאים בולטים שבשנה "רגילה" תופסים את תשומת הלב כמו מערכת הבחירות בישראל והבחירות בארה״ב. המושג קורונה מדורג במקום הראשון ברשימה ומשרד הבריאות במקום השני. השלכות המגפה באות לידי ביטוי בחיפושים נוספים, ביניהן: בנקום הרביעי נמצא "WPAD", פרוטוקול אבטחה לעבודה מרחוק, אפליקציית שיחות הווידאו "זום" במקום החמישי, שירות המשלוחים "שופרסל און ליין" במקום השישי ולצערנו "לשכת התעסוקה" במקום התשיעי בעקבות מאות אלפי ישראלים שיצאו לחל"ת או פוטרו במהלך השנה.

החיפושים הפופולריים בשנה כולה עסקו בעיקר בנגיף הקורונה והם נמצאים בראש רשימת עשרת החיפושים של השנה. מושגים אחרים שבדרך כלל זוכים לתהודה ולהבלטה במנוע החיפוש כמו הבחירות בישראל ואלו שהתקיימו בארה"ב נדחקו לאחור במדד 'החיפוש החם'.

גוגל הציגה גם את רשימת השאלות הבולטות שנשאלו השנה במנוע החיפוש. למקום הראשון הגיעה השאלה "איך נדבקים בקורונה?", במקום השלישי "איך מכינים מסיכה ביתית". הפתעה נרשמה דווקא במקום השני אליו הגיעה השאלה "איך מכינים מופלטה?" שהיא אמנם מתאימה לחגיגות המימונה אבל העסיקה כנראה רבבות ישראלים שלא יכלו לצאת ולחגוג עם משפחה וחברים ומאלצו לבשל לבד.

את הדירוג המלא ניתן לראות כאן.