חדשות    

סימן נוסף לכישלון התוכנית – 900 דירות במחיר למשתכן מוצעות לכולם

הכישלון של מחיר למשתכן – הזכאים לא מעוניינים בקרוב ל-900 דירות במסגרת התוכנית, ומשרד השיכון מציע אותם לציבור (רק לא למשקיעים).

מדובר בדירות  ב-17 פרויקטים בפריפריה –  בצפון ובדרום. לאחר שהדירות האלו הוצעו במשך תקופה ממושכת במנסגרת פרויקט מחיר למשתכן ולא היה להם ביקוש, אישר משרד השיכון לקבלנים למכור אותם בשוק הפתוח. השאלה אם מישהו ירצה אותם במחיירם האלו? אם הזכאים של מחיר למשתכן לא רצו, לא בטוח שהציבור ירצה אותם, אם כי, מדובר, בין היתר בדירות גדולות שלא התאימו לזכאים. אולי למשפרי דיור זה יכול להתאים.

הדירות כאמור הן בעיקר בפריפריה – כאן תוכלו לקבל מידע מעודכן על הדירות שמוצעות ללא מכרז לכולם (למעט משקיעים). כפי שניתן לראות חלק גדול מהדירות הן דירות בקריות – הסיבה פשוטה. בתוכנית מחיר למשתכן בנו ללא הפסקה בקריות (וגם בנהירה), בהיקפים העולים משמעותית על הביקוש באזורים אלו.

הפנייה לציבור כדי לרכוש את הדירות האלו היא הודעה בכישלון. נכון שיש 60 אלף משפחות שזכו בדירה למחיר למשתכן, אבל גם הם, לפחות חלקם הגדול, מתייאש בדרך הארוכה. במקרים רבים עוד לא התחילו לבנות את הבניין, במקרים לא מעטים אפילו אין עדיין תב"ע. שר האוצר כחלון רץ להציע מכרזים, אבל עד שהרוכשים יקבלו את הדירות עוברים 4 שנים ואפילו 5 שנים.

זאת ועוד – הבחירות בפתח יכולים לטרוף את הקלפים. מי ערב לתוכנית הזו? האם שר האוצר הבא ישנה אותה או אפילו יבטל אותה?

משתכן צעיר – גם מגיל 26 ניתן לרכוש דירה בהנחה בתוכנית ;מחיר למשתכן

האוצר מסכם שנה, ואף מילה על…מחיר למשתכן

החסרונות של מחיר למשתכן, ולמה רמת גני קונה דירה במעלות תרשיחא?