חדשות    

סקר – נשים לא יודעות מה גובה הפנסיה שלהן; גם גברים לא יודעים!

נו באמת, התוצאות של הסקר של גיאוקרטוגרפיה עבור חברת הביטוח מנורה אמורות היו לייצר סנסציה – 91% מהנשים אינן מודעות לגובה הקצבה החודשית שיקבלו בעת פרישה. האם זה מפתיע? ממש לא? האם זה קשור למין? ממש לא. הרוב הגדול של הציבור לא יודע מה תהיה הקצבה שהוא יקבל בעת פרישה. האמת שדווקא 9% שלכאורה יודעות זו ההפתעה האמיתית – נראה שהם פשוט הרגישו לא נוח לציין שהן לא יודעות (למדריכי פנסיה)

הסקר נערך בקרב 500 נשים וגברים בגילאי 67-21 בישראל. 72% מהנשים שנשאלו העידו שהן מוטרדות במידה רבה מגובה הפנסיה שיקבלו. החשש שלהן ברור ומוצדק –  הפנסיה במקרים רבים לא תספיק לצורכיהן בהגיען לגיל השלישי. על פי הסקר –  רק 35% מהנשים שהיודעות את גובה הקצבה יודעות בוודאות כי ההסדר הפנסיוני שלהן כולל כיסוי לאובדן כושר עבודה וביטוח למקרה מוות. 75% מהנשים סבורות שכספי הפנסיה לא יספיקו להן בבוא העת – וזאת לעומת 65%  מהגברים שמאמינים שהפנסיה לא תספיק להם.

נתון מעניין, ואפילו מפתיע –  כ-83% מהנשים מודעות לשם החברה בה מתנהלת הפנסיה; ו-44% מהן מודעות לדמי הניהול שהן משלמות לקרנות הפנסיה. קשה להאמין שאלו נתוני אמת, אם כן, מצבנו טוב – אחרי הכל, צרכן פיננסי טוב יודע בשלב הראשון כמה הוא משלם ואז מנסה להוריד את העלויות. הידיעה היא כבר חצי מהדרך לפתרון, הדרך לאופטימום.

את הפנסיה , כפי שהסברנו במדריכים השוטפים באתר, אסור להזניח. זה קל לשכוח את זה, מה לנו ולתקופת הפנסיה? אבל צריך לדאוג לפנסיה כמה שיותר מוקדם. אנחנו צריכים לקחת אחריות על הפנסיה באופן מיידי, כשצריך לזכור שככל שאנחנו מתחילים לחסוך לפנסיה בגיל צעיר יותר כך מצבנו הפיננסי בפנסיה יהיה טוב יותר. כמו כן צריך לזכור שלא כדאי למשוך מקרן הפנסיה, לא למשוך את הפיצויים, אלא במצבים קיצוניים.  הפיצויים מהווים לרוב בין 30% ל-40%  מהחיסכון הפנסיוני, אז ממש לא כדאי לוותר על זה, הוויתור (המשיכה) תעלה לכם ב-30%-40% מהקצבה שלכם, ותפגע בהטבות מס.

כמו כן חשוב לדעת שאפשר לנייד את קרנות ההשתלמות שלכם לקרנות פנסיה.

וזה לא הכל, חשוב לדעת  שאפשר להגדיל את ההפקדה לקרן הפנסיה במקום העבודה עד 7% מהשכר. אתם יכולים גם להפקיד באופן עצמאי לתוכנית הפנסיה או לקופת גמל להשקעה – מוצר שיש בו הטבות רבות (לרבות הטבות מיסוי) ומעבר לכך שהוא מוצר לכל תקופת זמן (סוג של חיסכון שוטף), מי שיחסוך בו עד גיל 60 יהנה מהטבות משמעותיות בפנסיה.  לא מושכים פיצויים בסיום עבודה – הפיצויים מהווים עד 40% מהחיסכון שלך; לשם הגדלת הקצבה עושים ניוד עתידי של קרן השתלמות לטובת הפנסיה; בוחרים מסלול השקעה המותאם לגילך; מתאימים את התשלום בגין הרכיב הביטוחי בקרן הפנסיה לגיל הפרישה הצפוי שלך ומפקידים עצמאית לפנסיה גם במהלך חופשת הלידה".