קריירה    

עבודה מהבית – החסרונות ואיך להתמודד איתם

מעודכן ל-01/2020

יותר ויותר חברות מאפשרות לפחות יום אחד של עבודה מהבית, בעולם מדינות מתגמלות עסקים המאפשרים עבודה מהבית בהטבות מס או בבונוסים. גם בארץ נעשה פיילוט לבדוק תגמול לשעות נוספות מהבית

היתרונות ידועים, לא צריך לעמוד בפקקים, השעות גמישות יותר, הכול קרוב וההוצאות יכולות לקטון אם אוכלים בבית. גם המדינה מרוויחה מפחות זיהום ומשטחי נדל"ן פנויים היכולים להוריד את המחירים. גם מחקרים מראים שהרבה עובדים מהבית יעילים יותר כי יש להם פחות הסחות ופחות רעשי רקע. גם שעות העבודה הפכו פחות חשובות לעומת התפוקה.

החיסרון העיקרי הוא המחסור בסביבה חברית וקולגאלית.  לכן הבדידות יכולה לפגוע באושר של העובד. גורם נוסף הוא  שהיציאה גורמת לנו להשקיע בעצמנו יותר ולהרגיש חלק מקהילה. אם נשארים בבית ולא פוגשים עמיתים או חברים הופכים למאושרים פחות. בנוגע לגמישות נמצא במחקרים שהיא לא גורמת יותר אושר אלא שהיא בתוך מסגרת ואנחנו צריכים לפעמים שיורו לנו מה לעשות או להתייעץ.

איך להיות פחות בודדים בעבודה מהבית

בנוגע להתייעצויות ולפתרונות קולוגיאליים לא מעט  קבוצות ופורומים מקוונים מאפשרים לעצמאים ולעובדים להתייעץ זה עם זה. גם עובדים שכירים יכולים להתייעץ עם הקולגות מרחוק.

בנוסף חללי עבודה משותפים מאפשרים מפגש עם אנשים אחרים כך שמקבלים את הסביבה האנושית הרצויה. אבל קיימות גם האופציות של עבודה מבית קפה וכן בחלק מהרשויות יש חללי עבודה חינמיים.

אבל כמו בכל דבר הרבה פעמים זה תלוי באופי העובד, למשל מופנמים יעדיפו יותר עבודה מהבית ומוחצנים יצטרכו את החברה.  בכל מקרה צריך לזכור שחברה וקהילה אפשר למצוא גם באופציות אחרות, כמו מפגש עם השכנים, קורסים , חוגים וסדנאות, מפגשי נטוורקינג וגם מפגשים עם הורים אחרים, מפגשים עם חברים מקהילות ברשתות חברתיות ועוד.

עבודה מהבית – המלצות לעובדים

מגמות מובילות ב-2020: שוק העבודה צועד קדימה ושם את האדם במרכז

מהו עתיד חללי העבודה