חדשות    

עדכון זכויות ניצולי השואה – לזכור ולא לשכוח

מעודכן ל-05/2019

יום השואה כבר עבר אבל כדי לזכור ולא לשכוח אנחנו צריכים לזכור אותם מדי יום ולא רק יום אחד ובעיקר מה הזכויות שלהם, שלאחרונה עודכנו אך רבים מהם לא מודעים לכך. קראו את מדריך זה ויידעו את יקירכם.

הרנטה תגדל

קודם כול יידעו אותם כי סכום הרנטה (קצבה חודשית) יגדל ל-1623 אירו לרבעון (541 אירו לחודש). התוספת תתבצע בשלושה שלבים: השלב הראשון כבר התבצע בינואר 2019 והסכום הרבעוני עלה ל-1,245 אירו (415 אירו לחודש).

כמו כן משרד האוצר משלים לקצבה חודשית בשיעור של 2,375 שקל לכל הפחות, ותיתכן בעתיד השלמה לסכום גבוה יותר, בהתאם לאחוזי הנכות ומבחן הכנסות. בעלי 25%-39% נכות לדוגמה יכולים להגיע לסכום של עד 5,800 שקל בקצבה. בעלי 40%-49% נכות יכולים להגיע לסכום של עד 6,350 שקל לחודש ובעלי 50% נכות ומעלה יכולים להגיע לקצבה חודשית בסכום של עד 9,640 שקל.

 אם יקיריכם מקבלים הטבות משלימות מהאוצר ויקבלו תשלום מוגדל מוועידת התביעות, יקבלו בהתאם תשלום מופחת מהאוצר, כיוון שהתוספת תקוזז מחישוב ההשלמה. התוספת תבוא לידי ביטוי אצל מקבלי הטבה משלימה מהאוצר המוכרים בתגמול לפי הכנסה או תגמול מוגדל לפי הכנסה.

הרחבת רשימת הגטאות

כמן כן גרמניה הרחיבה לאחרונה את רשימת הגטאות המוכרים והוסיפה שתי ערים חדשות לרשימת הגטאות המוכרים: העיר פלובדיב בבולגריה והעיירה סטרטייבקה באוקראינה,

אלו צפויים להיות זכאים למספר הטבות משמעותיות:

רנטה סוציאלית על עבודה ללא כפיה בגטו .

פיצוי חד פעמי בסך 2,000 אירו על עבודה ללא כפיה בגטו .

מענק ילדות אבודה מוועידת התביעות בסך 2,500 אירו לניצולי שואה שנולדו החל משנת 1928 (ניצולי שואה מפלובדיב וסטייבקה עשויים להיות זכאים למענק זה, על פי אישור ועידת התביעות בהתאם להחלטת גרמניה).

זכאות לקצבה חודשית לניצולי שואה שעלו לארץ אחרי אוקטובר 1953 ואינם מקבלים כיום קצבה חודשית.

הכרה בניצולי שואה מפלובדיב וסטרייבקה שמקבלים קצבה חודשית מהרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר, כניצולי שואה מן המעגל הראשון בהקשר של וועדות רפואיות (ניצולי שואה מהמעגל הראשון, עשויים לקבל אחוזי נכות גבוהים יותר בחלק מהמחלות, קריטריונים קלים יותר להכרה במחלות מסויימות, וכן, ישנה אפשרות להכרה בדמנציה ובהוצאות הנובעות ממנה).

קינדרטרנספורט

יתר על כן, פיצוי חד פעמי בסך 2,500 אירו עבור ילדי ה"קינדרטרנספורט" ניתן החל מינואר 2019, לניצולי שואה שנולדו החל מ-1.1.1928, ונשלחו ברכבות לאנגליה לצורך הצלתם מרדיפות הנאצים, מגרמניה ומהמדינות שסופחו אליה בשנת 1938 – אוסטריה וחלקים מסוימים מצ'כיה.

ניצולי שואה העומדים בקריטריונים המצטברים הבאים זכאים למענק:

היו מתחת לגיל 21, ללא הוריהם, והשתתפו בטרנספורט שלא ארגנה ממשלת גרמניה כדי להימלט מרדיפות מאיימות על ידי כוחות גרמניים.

הועברו ממקום כלשהו בתוך הרייך הגרמני או משטחים שסופחו או נכבשו באותו הזמן.

 הטרנספורט נערך בין ה-9 בנובמבר 1938 ל-1 בספטמבר 1939, או אושר על ידי השלטונות הגרמניים לאחר ה-9 בנובמבר 1938, אך לפני ה-1

בספטמבר 1939.

הפיצוי שנכנס לתוקף בינואר 2019 ומשולם דרך ועידת התביעות

פטור מתשלום לניצולי שואה ונכי המלחמה בנאצים על רכישת תרופות מרשם

האוצר השיק מחשבון אינטרנטי לבדיקת זכויות ניצולי השואה; כל הכבוד!