מדריכי דירה ומשכנתא    

עוברים דירה? מה עושים עם המשכנתא? גוררים!

מעודכן ל-03/2018

עוברים דירה, ויש לכם משכנתא? הפרוצדורה דווקא פשוטה – גרירת משכנתא. גרית משכנתא זה בעצם  להעביר אותה מדירה אחת לדירה אחרת, כשבמקביל השעבוד עובר לדירה אחרת.

זה קורה כאשר הלווים מעוניינים להחליף דירה – לרוב לרכוש דירה גדולה ויקרה יותר ולמכור את הדירה הקיימת; הם עדיין נשארים עם המשכנתא ואפילו מגדילים אותה או לוקחים משכנתא נוספת, רק שהביטחון מול המשכנתא הוא הדירה החדשה.

חשוב לדעת שהבנקים למשכנתאות חייבים לאפשר את גרירת המשכנתא ואסור להם לנצל את התהליך לשינוי התנאים של המשכנתא. אבל, הבנק יכול לדרוש שהביטחון יהיה לפחות שווה לערך הביטחון הקודם.

אם אתם נמצאים בתפר –  עדיין לא ניתן לגרור את המשכנתא לדירה אחרת (מכירת דירה כשעדיין לא נרכשה דירה חדשה), אזי  הבנק יכול לדרוש ביטחונות שווי ערך (ערבות בנקאית, פיקדונות וחסכונות ועוד).

מומלץ מאוד רגע  לפני הנעת המהלך של מכירת הדירה הישנה ורכישת הדירה החדשה לברר מול הבנק למשכנתאות מה נדרש לצורך גרירת המשכנתא, גם כאשר רק המכירה הושלמה (ללא רכישת הדירה). בין השאר חשוב לדעת – מהם הביטחונות החליפיים שהבנק מכיר בהם; העמלות המיוחדות שקשורות למהלך, ועוד. 

 כאן, במחשבון המשכנתא, תוכלו לחשב את ההחזר שלכם בהינתן תקופת ההלוואה, הריבית וסכום ההלוואה. המחשבון דינמי ומודולרי – תוכלו לשנות את המשתנים ולקבל בהתאמה את ההחזר הרצוי/ המתאים לכם.

למדריך גרירת משכנתא – היכנסו כאן