חדשות    

עורן דין ושני לקוחות מואשמים בדיווח כוזב בטייבה

על פי החשד, העסקה דווחה בסכום מופחת של 18 אלף שקל

בית משפט השלום בתל אביב-יפו, נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות מרכז והורה על שחרורם בתנאים מגבילים שלעיראקי איסלאם, עורך דין בתחום המקרקעין, ושל איברהים טיבי ומסארוה מוסבאח.

על פי המתואר בבקשת המעצר, איברהים טיבי ומסארוה מוסבאח, ביצעו עסקת מקרקעין ביישוב טייבה בסיועו של עו"ד עיראקי איסלאם. ממידע שהתקבל במשרד פקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד שלפיו מוסאבח רכשה מקרקעין בטייבה ובסמוך למועד הרכישה מכרה את המקרקעין לאיברהים טיבי, כאשר עסקת המכר לכאורה, דווחה בסכום מופחת של 180,000 שקל
עוד נכתב בבקשת המעצר, כי חקירה גלויה הובילה לחיפושים בביתה של מוכרת המקרקעין ובמשרדו של עורך הדין, שבמהלכם נתפסו מסמכים המחזקים את החשדות כנגד החשודים וכן הסכמים אשר לא דווחו למיסוי מקרקעין. מממצאי החקירות עולה עד כה שהסכם המכר אשר נמסר למיסוי מקרקעין, אינו מבטא את העסקה שבוצעה בפועל, הן לעניין הצדדים לעסקה והן לעניין שווי העסקה. עוד עולה מן החקירות, ששוויה האמיתי של עסקת המקרקעין עומד על  675,000 שקל וכי כל ההסכמים נערכו על ידי עורך הדין החשוד ובמשרדו.

הענישה בגין עבירות מס הכנסה מהותיות, כמו דיווח כוזבף מחמירה ויכולה להגיע עד חמש שנות מאסר עבור כל עבירה, ואף עד שבע שנות מאסר אם מדובר בנסיבות חמורות במיוחד. למשל, הזמר קובי פרץ אשר הורשע בהעלמת הכנסות בהיקפים של מיליוני שקלים, נשלח למאסר בפועל לתקופה של 24 חודשים ואף הוטל עליו קנס בסכום של 175 אלף שקלים.

שופטת בית משפט השלום אפרת בוסני שחררה את החשודים בתנאים מגבילים.