חדשות    

עיריית ת"א מאשרת בניה של עד 7 קומות במרכז העיר; הקבלנים: ״מיתת נשיקה לתמ"א 38״

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב לבניית עד 7 קומות ברובעים 5 ו-6 במרכז העיר; ארז כהן: "אינני רואה פוטנציאל משמעותי של מבנים חדשים עד 7 קומות שיקומו בהמוניהם לא ברובעים אלה, כמו גם ברובעים 3 ו-4״

גורמים משוק הנדל"ן מגיבים הבוקר לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב לבניית עד 7 קומות ברובעים 5 ו-6 במרכז העיר.

ארז  כהן, לשעבר יו״ר לשכת שמאי המקרקעין, סבור כי: ״זוהי חרב פיפיות. מצד אחד, לכאורה, החלטה הגיונית המתירה ברובעים 5 ו-6 המהווים חלק נכבד מ״העיר הלבנה״ במרכז תל אביב, בין רחוב בוגר שוב בצפון לבין איזור שוק הכרמל בדרום, כולל שדרות רוטשילד וסביבותיו, להקים בתים בגובה עד 7 קומות ולנצל הרבה יותר טוב את זכויות הבנייה. מצד שני, בפועל, דווקא החלטה זו, המזכירה החלטות קודמות הנוגעות לרובעים 3 ו-4 בצפון העיר, עשויה להקשות עוד יותר את נושא קידום פרויקטים של תמא 38 במבנים קיימים שאינם מיועדים להריסה, אלא מבקשים חיזוק נגד רעידות אדמה והוספת קומות".

כהן סיכם: "לכן אני צופה, לצערי, שהחלטה זו תהפוך ל״חרב דמו קלס״ שתקשה עוד יותר פרויקטים של תמא ואינני רואה פוטנציאל משמעותי של מבנים חדשים עד 7 קומות שיקומו בהמוניהם לא ברובעים אלה, כמו גם ברובעים 3 ו-4״.

יוסי חסון, מנכ״ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, אומר הבוקר כי:״מדיניות עירית תל אביב, זה לא סוד, הינה להביא את התמא 38 ל״מיתת נשיקה״. יש כאן ניגוד גמור לא רק לאינטרסים של היזמים, אלא בעיקר של המוני התושבים המבקשים למגן את בתיהם כנגד רעידות אדמה ובוודאי ובוודאי ניגוד גמור לכוונת ה״משורר״, קרי ממשלת ישראל שחרתה על דגלה את התמא 38 לפני עשור שנים בדיוק, על מנת להגן על המוני בתי ישראל כנגד האפשרות המאוד ריאלית שתתרחש רעידת אדמה בשנים הקרובות במדינת ישראל".

חסון הוסיף: "אני קורא לממשלת ישראל שתבחר ב-17 במרץ הקרוב לקדם מיידית חקיקה שתאפשר יישום מהיר ויעיל של התמא 38 ברבבות בתים ובכך לא רק למגן אותם, אלא גם להשביח את אותם אזורים מתנוונים וגם לייצר רבבות דיור חדשות שיאפשרו איזון בין ביקוש להיצע בשוק הדיור המטלטל״.

למדריך פינוי בינוי

מדריך מס רכישה

מדריכי דירה ומשכנתא