חדשות    

על רקע משבר הגירה עם אוקראינה: הוזמנו 1,047 עובדי בנייה מהמדינה

זאת לאחר שסורבו ישראלים להיכנס לאוקראינה ולאחר שסגן שר החוץ איים שתידרש מהם ויזה

הוזמנו 1,047 עובדים אוקראינים במקצועות הבניין לבחינות מקצועיות שאירגנה רשות האוכלוסין וההגירה בבירת אוקראינה קייב. סבב המיונים המקצועיים נעשה במסגרת יישום ההסכם בין שתי המדינות.

כיום רק 129 עובדים מאוקראינה מועסקים בעבודת בניין בישראל, משום שרבים מהם גורשו. במאמר שפרסם סגן שר החוץ של אוקראינה  רמז כי המעסיקים הישראלים הם האחראים להימצאות העובדים הבלתי חוקיים בארץ, המהווים תירוץ כולל לגירוש של אוקראינים מישראל.

במאמר איים כי תוחזר הדרישה לוויזה מאזרחי מדינות שבהן לא מכבדים את אזרחי אוקראינה. כולם יודעים שמודבר בישראל. וכבר יש תוצאות בפועל: לאחרונה עשרות ישראלים סורבו להיכנס לאוקראינה, לאחר ששנה שעברה סירבה ישראל להכניס 4,430 אוקראינים.

 

המבחן לעובדים מאוקראינה נערך בסיוע המרכז להגירה בינלאומית וקליטה ובפיקוח של בוחנים ישראלים מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ ומשרד

הבינוי והשיכון.

לדברי ארנון מנטבר, יו"ר המרכז להגירה: "הודות להסכמים עם המדינות השונות נחסכו יותר מ-200 מיליון דולר מההוצאות של עובדים זרים על דמי תיווך המגיעים לעיתים ל-10,000 דולר לעובד. האוקראינים יוכלו לעבוד בישראל עד חמש שנים ויקבלו זכויות סוציאליות בדומה לישראלים.

בשורה לעובדי ענף הבנייה – הפנסיה שלכם תגדל

אין עובדים בתחום הבנייה; הקבינט מאשר הבאת 5,000 פלסטינים