תוכן ממומן    

פדיון כפרות- האם אפשר לעשות באינטרנט?

 FREEPIK

כולנו מכירים את מנהג הכפרות. כל שנה בימים הנוראים, יהודים עושים את מנהג הכפרות המסורתי. בעוד שבעבר כמעט כולם היו בוחרים באופציה של כפרות באמצעות תרנגול, הרי שכיום מרבית האנשים נוהגים לעשות את המנהג המדובר באמצעות כסף וכך הם מקיימים את מצוות הצדקה בצורה הטובה ביותר. אם אתם תוהים מהו פדיון כפרות, כיצד מבצעים אותו, האם ניתן לבצע כפרות גם בימים שאינם ימי דין ועוד, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

פדיון כפרות- במה מדובר?

כאשר מדובר על פדיון כפרות , מדובר למעשה על מנהג אשר יהודים רבים נוהגים לבצע בערב יום הכיפורים. יום הכיפורים הוא יום הדין שבו נחתם גורלם של כל באי עולם. יהודים בכל רחבי העולם מתפללים שהחתימה שלהם תהיה טובה וכן, נוהגים מנהגים טובים כגון: מנהג הכפרות. מנהג כפרות הוא מנהג שבו לוקחים תרנגול או כסף, מסובבים אותם סביב ראש בני המשפחה ואומרים נוסח בסידור אשר מורה כי הכסף ילך לצדקה או התרנגול ילך לשחיטה והאדם יחתם לחיים טובים ולשלום. פדיון כפרות הוא מנהג שנוהגים רק בערב יום כיפורים, אך חשוב לדעת כי יש מנהג דומה שניתן לבצע בכל אחד מימות השנה, בכדי להינצל מגזירות קשות. מנהג זה נקרא: פדיון נפש.

מהו פדיון נפש?

פדיון נפש הוא פעולה רוחנית את פדיון הנפש מבצעים תלמידי חכמים ולא פעם ניתן לבצע אותו אצל רבנים גדולים שמתמחים בביצועו. אם אתם תוהים מה פדיון נפש עושה, הרי שכסף נקרא דמים מלשון דם ומכיוון שדם הוא מרכיב החיים, כאשר אדם מבצע פעולה ומחליף דמים בדמים, הרי שכך הוא בעצם יכול לבטל גזרה קשה שנגזרה עליו. מדובר על מנהג ישראל קדום מאוד. ניתן לבצע פדיון נפש במקרים שבהם אדם חולה במחלה קשה, אדם מרגיש שהוטלה עליו גזרה קשה, אדם חושש מתוצאות של בדיקות כאלה ואחרות שיכולות להיות הרות גורל עבורו ועוד.

חשוב להבין כי לא כל רב יכול לבצע פדיון נפש, אלא רק רבנים העוסקים בתורה יומם ולילה, פוסקים, אנשי הלכה ועוד. כיום אין צורך להגיע באופן פיזי לרב גדול בכדי לבצע פדיון נפש וניתן לבצע פדיון נפש אונליין באתרים המציעים את האופציה המדוברת.

לא מעט יהודים המעוניינים לעשות פדיון נפש, תוהים כיצד עושים זאת ואצל מי, על כן, חשוב מאוד לברר מראש איזה רבנים עושים פדיון נפש וכן לברר אודות רבנים אשר ידוע כי לא מעט אנשים עשו אצלם פדיון נפש ונושעו על מנת להגיע אליהם ולבצע את הפדיון המדובר אצלם.