פועלים – מדד יוני 2012 יירד ב-0.1%
חדשות    

פועלים – מדד יוני 2012 יירד ב-0.1%

מדד יוני צפוי לרדת בשיעור של 0.1% – כך מעריכים כלכלני בנק הפועלים. המדד להערכתם יושפע בעיקר מירידה עונתית במחירי הפירות והירקות לאחר העלייה בחודש שעבר עם כניסת פירות הקיץ למדידה. "בנוסף ישפיעו ההוזלות בתעריפי התקשורת", כותבים כלכלני פועלים, " עקב הרפורמה בתחום הסלולר".

בפועלים מדגישים כי גם לירידה בשיעור 3.1%  במחירי הבנזין,  בעקבות הירידה במחירי הנפט הגולמי בעולם, תהיה השפעה על המדד. "ירידות אלו יקוזזו בחלקן ע"י עלייה עונתית חדה במחירי הלבשה והנעלה, עם סיום כניסת הלבשת הקיץ לחנויות והעלייה העונתית במחירי ההבראה, הנופש והנסיעות לחו"ל", מציינים בפועלים,ומעריכים על רקע זה ירידה במדד יוני בשיעור של 0.1%, לעומת הערכה קודמת (לפני כשבועיים) של +0.1%.

ולגבי החודשים הבאים, מציינים בפועלים – "מדד יולי צפוי להיוותר ללא שינוי. הוא יושפע בעיקר מירידה עונתית במחירי ההלבשה וההנעלה, עם תחילת מכירות סוף עונת הקיץ. בנוסף לכך ישפיעו המשך ההוזלות בתחום הסלולר ובמחירי הבנזין עקב המשך הירידה במחיר הנפט בעולם. מנגד תשפיע העלייה במחירי ההבראה, הנופש, הנסיעות לחו"ל והירידה העונתית הצפויה במחירי הפירות והירקות".

ב-12 החודשים הקרובים, מעריכים בפועלים, אינפלציה של 1.9%; בשנת 2012 צופים בפועלים אינפלציה בשיעור של 1.7%. בהערכה הקודמת של פועלים  האינפלציה השנתית הצפויה עמדה על 2.2% וכך גם האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים.