חדשות    

פטור מארנונה של 3 מיליארד שקל לעסקים מתעכב בגלל מחלוקת בין משרד הפנים לרשויות

עיריית תל אביב

הפטור בעקבות משבר הקורונה יוענק לשלושה חודשים. עסקים ששילמו מראש ארנונה שנתית יקבלו החזר. משרד הפנים מבקש להטיל חלק מהשיפוי על הרשויות, ונכון לעכשיו קיימים פערים בין הצדדים באשר להיקף השיפוי

הפטור מארנונה לעסקים בעקבות משבר הקורונה עומד לצאת לדרך. מדובר על פטור בהיקף כולל של 3 מיליארד שקל. נכון לעכשיו, מה שמעכב את יציאת הפטור לפועל הם פערים בין הרשויות המקומיות למשרד הפנים, אשר מבקש להשית אחוז קטן מהשיפוי על הרשויות.

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, מסר בסקירה בפני ועדת הכספים של הכנסת כי במסגרת הפטור שיוענק לשלושה חודשים לעסקים ברשויות המקומיות ישופו הרשויות בתמורה על ידי הממשלה ולא יפגעו, כאשר במקביל ינחה המשרד את הרשויות לדחות את תשלום הארנונה עד 1 במאי ללא ריבית.

לדברי כהן, "הפטור בהיקף כולל של 3 מיליארד שקל יינתן לכולם, למעט אותם עסקים שממשיכים לפעול או משרדי ממשלה. עסקים ששילמו מראש ארנונה שנתית, יקבלו החזר. אנחנו בישורת האחרונה של המהלך, סיימנו עם העבודה המסודרת הזו, יש נקודה אחת שאני מאמין שביום-יומיים הקרובים נסכם – נציגי האוצר מתעקשים שאחוז מסוים מהחבילה בכל זאת יושת על הרשויות והגופים המקומיים מתנגדים ודורשים שהשיפוי יהיה 100 אחוז. לכל עירייה הסדר משלה מול העסקים, וכל עירייה מתרגמת את הפטור לפי ההסדר שלה. בנוסף אנחנו ממליצים לעיריות לשלב בין הנחה לתשלום הדרגתי שיגדל לקראת סוף השנה לגבי יתרת תשלומי הארנונה, כדי שלא תהיה לעסקים קפיצה מיידית בתשלום".

איתי חוטר, סמנכ"ל כלכלה במרכז השלטון המקומי, הטיל ספק בדברי מנכ"ל משרד הפנים. לדבריו, "המנכ"ל מצייר מודל קצת ורוד למודל השיפוי, אתמול יצא מכתב של 190 ראשי רשויות, שמסביר שאנחנו עדיין בפערים משמעותיים, על אף שמשרד האוצר מכוון להשתתפות עצמית שלכאורה בשוליים, יש עדיין פערים איך יינתן השיפוי, ומה שהרשויות הולכות לקבל. אנחנו בשיח, מקווה שבימים הקרובים נצליח לסגור את הפערים". למשרד הפנים לפרסם עד ליום ראשון נוהל ברור לעניין הפטור מארנונה

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ עודד פורר, הפציר במשרד הפנים להוציא נוהל מסודר להליך, "כדי שאנשים יידעו למי ללכת, ואיך זה עובד ואיך זה לא עובד", וקרא לפרסמו עד ליום ראשון הקרוב.