חדשות    

פיטורים: WeWork פיטרה 300 עובדים

מדובר בכ-3% מכוח העבודה שלה

WeWork אישרה את הדיווחים ברשת כי   פיטרה 300 עובדים בשבוע האחרון. על פי ההערכות, הפיטורים  בינתיים לא הגיעו לישראל.

מהדיווחים עולה כי החברה פיטרה 3% מכוח העבודה שלה שמסתכם בכ-10,000 עובדים. בד בבד בהודעה  דובר החברה מסר שהיא מתכוונת לשכור כ-6,000 עובדים בשנה הקרובה ולהגדיל את החברה ביותר מ-50%.  קיצוץ דומה היה בשנת 2016 כשפיטרה כ-7% מהעובדים.

ב-2017 הפסידה החברה 933 מיליון דולר על הכנסות של 886 מיליון דולר. WeWork הכניסה  1.2 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 עם הפסדים בשיעור דומה.

לאחרונה המשקיעה הכי גדולה שלה סופטבנק  חתכה את  ב-14 מיליארד דולר עקב התנגדות של השותפים הסעודים בסופטבנקו. בסופו של דבר, ההשקעה של סופטבנק בחברה תסתכם בכ-2 מיליארד דולר.
WeWork היא חברה אמריקאית המספקת שירותים של חללי עבודה משותפים ליזמים, לסטארטאפים ולעסקים קטנים. החברה נוסדה בשנת 2010 ומשרדיה ממוקמים בניו יורק שבארצות הברית. נכון לדצמבר 2015, לחברה ישנם עשרות סניפים ב-5 יבשות, ובכללם סניפים בארצות הברית, באירופה ובישראל. המנכ"ל שלה הוא הישראלי אדם נוימן.
מהם חללי עבודה

את חללי העבודה המשותפים מנהלים בדרך כלל יזמים פרטיים, אך לא רק. בישראל ובעולם קיימים מתחמי עבודה משותפים המנוהלים גם על ידי עיריות, גופים ממשלתיים וארגונים מהמגזר השלישי. עם זאת, רוב חללי העבודה הם יוזמות פרטיות שמשלבות סביבת עבודה נוחה עם אנשים מסביב. כן אנשים, מסתבר שחלק גדול מהבוחרים לעבור מהבית למשרדים האלו, הם אנשים שרוצים לפגוש אנשים, ולא להיות "תקוע" בבית.

הצורך החברתי שלנו חזק והתועלת הזו שווה לחלקנו את העלות. מעבר לכך, מסתבר שהמינגלינג וההיכרות עם  אנשים אחרים, תורמת ומפרה את העובד – הוא מקבל רעיונות, הוא מקבל שירותים (לרוב במחיירם טובים) מהסביבה שלו. חוץ מזה, יש לו עם מי לקשקש ועם מי ללכת לאכול צהריים , וכנראה שזה מרכיב משמעותי בהצלחה של חללי העבודה.

החברות והאנשים המשתמשים בחללי העבודה המשותפים, שלא כמו במשרדים המסורתיים, חולקים את מקום העבודה עם חברות ועובדים אחרים, המשתמשים באותו המקום לצרכיהם. התשלום עבור השימוש במקום ובשירותיו נקבע השימוש שעושה שוכר המקום, אם זה משרד קטן או עמדת עבודה משותפת עם אחרים.

ראו עוד:

חללי עבודה משותפים – מה זה? מה היתרונות? מה מקבלים ובאיזה מחיר?

;חללי העבודה המשותפים הם לא בועה

סלינה: אכסניה שהיא גם חלל עבודה