חדשות    

פיטורין בהריון וללא שימוע – המפוטרת תקבל 76 אלף שקל

המעסיק טען שהחנות ממילא נסגרה והעובדת לא הודיעה על הריונה, השופטת קבעה כי קשיים כלכליים אינם מצדיקים העדר מכתב פיטורין וכי יש  לקבל היתר לפיטורי אישה בהיריון גם אם לא דיווחה

לאחרונה הורה בית המשפט לחברת "ג.מ אירוסול" לפצות בכ-76 אלף שקל לעובדת לשעבר בחנות נעליים עבור זכויות שלא שולמו לה לאחר שפוטרה בהיותה בהיריון.חצי מהסכום נפסק בגין הפרת חוק עבודת נשים.

התובעת הועסקה בקניון ולאחר יותר מארבע שנות עבודה ובהיותה בהיריון היא פוטרה בשיחת טלפון,  עם כל העובדים הנוספים, בשל סגירת החנות. בתביעה  דרשה פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות נוספות, וכן פיצוי בגין פיטורים בהריון. היא טענה שפוטרה ללא שימועו מבלי שנערך לה "גמר חשבון". טענה כי לא קיבלה דמי פיטורים, מכתב פיטורים וזכויות אחרות

מנהל החברה טען כי כחצי שנה לפני סגירת החנות נוהלו מגעים עם הנהלת הקניון על עתיד החנות על רקע קשיים כלכליים של החברה. והחנות נסגרה ללא התראה מראש, בהוראה של הנהלת הקניון, שמצאה שוכר חלופי לחנות.

לפיו, לא היה מקום לערוך שימוע לעובדים, שכן ממילא החנות נסגרה ולא היה מקום נוסף שבו ניתן היה להעסיקם. עוד אמר שלא ידע שהתובעת בהריון, והיא הודיעה לו על כך רק בזמן הפיטורים.

הצדדים הגיעו להסכמה על זכותה של העובדת לפיצויי פיטורים ולפיצויים עבור דמי הודעה מוקדמת, וכן על סכומים שהחברה לא העבירה לקרן פנסיה ולתגמולים – בסך כ-38 אלף שקל. הסוגיות שנותרו במחלוקת הן אופן הפיטורין והעובדה שהתובעת הייתה בהיריון.

 

השופטת קבעה שלמרות סגירת החנות, החברה הייתה צריכה לזמן את העובדת בצורה מסודרת, ליידע אותה על המהלך, לערוך לה גמר חשבון ולשלם את זכויותיה, ולפחות למסור לה מכתב פיטורים. מאחר שכל אלה לא נעשו, נפסק לעובדת פיצוי בגין היעדר שימוע, בסך 5,000 שקל, פיצוי נמוך בשל סגירת החנות.

על ההיריון קבעה "אי ידיעת המעסיק על ההיריון במועד הפיטורים, אינה פוטרת אותו מחובת קבלת היתר לפיטורים, מיד לאחר שמובא לידיעתו כי העובדת בהריון"

לפי השופטת קשיים כלכליים של המעסיק או סגירת העסק אינם מצדיקים פיטורים ללא קבלת היתר. לכל היותר הם יכולים להוות נימוק לממונה להתיר את הפיטורים.

הפיצוי שנפסק הוא הקבוע בחוק ללא פיצוי בגין נזק לא ממוני. הסיבה היא שלא הוכח מתי העובדת הודיעה לחברה על היותה בהריון. .

מחשבון פיצויי פיטורין

האתלטית אולגה לנסקי ואמה יקבלו 100 אלף שקל פיצויי פיטורים

אומרים לכם לא למשוך את הפיצויים, אבל יש מצבים שדווקא…כדאי למשוך!