חדשות    

פינרגי מקימה מפעל בכפר סבא

מעודכן ל-06/2021

החברה המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר להפקת חשמל צפויה להשלים את הקמת המפעל ברבעון השלישי של שנת 2022, והוא עתיד לייצר כ-20 מגה-וואט בשנה

המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר המאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות (אלומיניום ואבץ), מדווחת היום על תחילת הקמת מפעל הייצור של החברה בכפר סבא.

המפעל שהקמתו צפויה להיות מושלמת והתחלת הייצור בפועל צפויה להתרחש במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022, עתיד להיות בעל יכולת ייצור שנתית של 20 מגה-וואט (או כ-400 מגה-וואט שעה בשנה), שמתרגם להספק של כ-5,000 מערכות גיבוי של 4 קילו-וואט (ובעלות קיבולת של כ-80 קילו-וואט שעה) כל אחת בשנה.

הקמת המפעל תסייע לחברה לממש את האסטרטגיה העסקית שלה ולהשיג את יעדיה הכוללים, בין היתר, הגדלת היקף מכירות מערכות הגיבוי לאתרי טלקום בישראל ובעולם והרחבת שיתופי פעולה עם יצרני רכב.

פינרג'י היא חברה ישראלית הפועלת בתחום האנרגיה הירוקה, העוסקת בפיתוח מערכות לייצור, גיבוי ואגירת אנרגיה נקייה המבוססות על טכנולוגיית מתכת-אוויר. טכנולוגיית מתכת-אוויר מאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות – אלומיניום ואבץ.

טכנולוגיית אלומיניום-אוויר הינה טכנולוגיית ייצור אנרגיה, ולה שני יישומים מרכזיים: גיבוי חשמל במתקנים חיוניים, והארכת טווח לרכבים חשמליים. טכנולוגיית אבץ-אוויר, הנמצאת כעת בשלב מחקר ופיתוח מתקדם, הינה טכנולוגיה לאגירת אנרגיה מתחדשת. שתי הטכנולוגיית – אלומיניום-אוויר ואבץ-אוויר – מאפשרות ייצור ואגירת אנרגיה באופן נקי אשר אינו פולט מזהמים לסביבה, וכן יעיל, חכם וחסכוני.

חברה פינרג׳י החלה להיסחר בפברואר 2021 בבורסת תל אביב וגייסה במסגרת ההנפקה, סכום של 200 מיליון שקל לפי שווי של 780 מיליון שקל לפני הכסף. החברה מעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה בכפר סבא.

לדברי דיוויד מאייר, מנכ״ל פינרג׳י: ״פינרג׳י ממשיכה ביישום תוכנית הצמיחה הגלובלית שלה ומתחילה בהקמת מפעל לייצור סדרתי אשר ישמש את החברה מול לקוחות פוטנציאלים איתם תחתום בעתיד על הסכמי אספקה ומול לקוחות קיימים. המפעל צפוי לתרום משמעותית להוזלת עלויות ייצור".

פינרג'י מתחילה שיתוף פעולה עם אריקסון והוכתרה כחברה פורצת דרך