פסגות – מדד יוני יעלה ב-0.2%
חדשות    

פסגות – מדד יוני יעלה ב-0.2%

בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי מדד יוני 2012 שיתפרסם ב-15 ביולי יעלה ב-0.2%. נזכיר, שכלכלני בנק הפועלים, סבורים שהמדד יירד ב-0.1%, ואילו בבית ההשקעות, כלל פיננסים, סבורים שמדד המחירים לצרכן יהיה ללא שינוי.

"מחירי הדלקים ירדו ב-3.4%. ירידת מחירי הדלקים בחודש יוני נבעה מירידה חדה במחירי אנרגיה בעולם בתקופה המתאימה אשר קוזזה בחלקה ע"י התחזקות הדולר", כותבים בפסגות, על הגורמים המשפיעים על המדד  ומוסיפים – "אנו צופים המשך עליות במחירי הדיור -0.4%. עליות עונתיות במחירי ההלבשה והנעלה בשיעור של 10.3% וירידה של 6% במחירי הירקות והפירות הנובעת הן מסיבות עונתיות והן מתיקון לעליות במחירי העגבניות במאי.מחירי הנסיעות לחו"ל צפויים לרדת בשיעור של 0.9%, בעיקר מסיבות עונתיות.

בפסגות מספקים תחזית למדד יולי – עלייה של 0.2%. להערכתם, הגורמים המשפיעים על המדד יהיו – מחירי הדלקים שירדו ב-2.1% (עד כה) על אף עלייה של 15 אגורות במס הבלו כתוצאה מסיומה של ההנחה מאפריל.ירידת מחירי הדלק, מדגישים בפסגות,  נובעת בעיקר מירידה במחירי אנרגיה בעולם בתקופה המתאימה. כמו כן, סבורים בפסגות שתהיה בחודש יולי – ירידה של 6% במחירי ההלבשה וההנעלה; עלייה עונתית של 2.2% במחירי ההבראה והנופש;• עלייה של 0.7% בסעיף הדיור.

בחודש אוגוסט תהיה להערכת כלכלני פסגות, עליה של 0.2% במדד (בדומה לתחזיות החודשים הקודמים)."תחזיות האינפלציה שלנו ל-12 חודשים הקרובים היא 1.9%", כותבים בפסגות וממשיכים – "תחזית זו אינה כוללת העלאה של המע"מ. העלאה של המע"מ ב-1%, במידה ותהיה, תתרום 0.5% למדד. התחזית מבוססת על הנחת אי שינוי במחירי הנפט ובשע"ח דולר/שקל. הפחתת הריבית של בנק ישראל הייתה בגדר 'הקדמת תרופה למכה' וזאת על רקע המשך המשבר באירופה והקושי של מקבלי ההחלטות להציג פתרון שיחזיר את האמון לשווקים. עם זאת אנו מעריכים כי תוואי הריבית העתידי אינו בהכרח תוואי של הפחתות ריבית נוספות אלא של תגובות להתפתחויות באירופה. בנק ישראל הוכיח בעבר כי במידת הצורך הוא יודע להגיב בצורה חדה להתפתחויות שליליות ולכן במידה וכאלו יתממשו סביר שנראה הפחתות ריבית נוספות ואף חדות יותר. מנגד, במידה ואלו לא יתממשו בבנק ישראל ינסו לשמור על ה'תחמושת' המוניטארית ככל שניתן וזאת על מנת לשמר את יכולת התגובה המוזכרת מעלה".