משפט    

פסק דין: מותר לחברות תקשורת לגבות מכל לקוח מחיר אחר

בית משפט; צילום דוברות
מעודכן ל-12/2019

הסוף לתביעות ייצוגיות בנושא אפליית מחירים?בית המשפט קבע כי חברות התקשורת יכולות להציע מחירים במבצעים ללקוחות שונים, לפי הוראות מועצת הכבלים והלוויין.

בית המשפט קיבל את הדעה של חברות התקשורת שצריך לעודד התמקחות בין לקוחות, על פני העמדה של משרד התקשורת והיועץ המשפטי לממשלה שהתנגדו לכך.

התובעים טענו כי סעיפי הרישיון  אוסרים לספק ואפילו להציע מחיר שונה, אך בית המשפט דחה את בקשות לאישור התביעות הייצוגיות בנושא, בניגוד כאמור לדעת משרד התקשורת והיועץ המשפטי לממשלה.

בפסק הדין נכתב "בנסיבות בהן גופים שונים מציעים כיום את כלל השירותים, נוספו חברות שלא הציעו שירותים אלה כשניתנה חוות-הדעת הראשונית של משרד התקשורת , ואף מוצעים שירותים חדשים שייתכן שיש בהם להשפיע על התחרות . ברור כי סוגיית התחרות בשוק הטלקום היא סבוכה, ואין מקום כי בית המשפט הוא שיקבע את המצב הרצוי, וכיצד נכון, אם בכלל, להתערב בהקשר זה. כך ככלל, כך לעניין אפליית מחירים.

"ראוי שהמאסדרים הרלוונטיים, בראשות משרד התקשורת, תוך היוועצות ברשות לתחרות ובגורמים רלוונטיים נוספים  ולאחר קיום שימוע כנדרש, יגבשו מדיניות ויעגנו אותה בלשון אחידה ברישיונות. נוכח הכלל האמור והמפורט לעיל, מסקנתי היא כי לא מתקיים גם התנאי הנוסף הקבוע בסעיף 23 לחוק תובענות ייצוגיות, הקובע כי 'תובענה ייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת בנסיבות העניין'".

סלקום tv מעלה מחירים וגם משיקה ממיר אנדרואיד

התחרות בין הבנקים היא לא רק על מחיר, היא גם על שירות – ;הציבור מצפה לחוות שירות כמו באמזון";