חדשות    

פערי המחירים בין be לסופר פארם הצטמצמו

הפער בין be לשופרסל הצטצמם ל-13% לעומת 19% בינואר

לפי בדיקת המועצה לצרכנות פערי המחירים בין רשתות הפארם סופר-פארם ו -Be ל-13% (לפי סל קנייה מסוים), לעומת פער של 19% בינואר. בשתי הבדיקות הרשת שמציעה את המחירים הנמוכים יותר על סמך סל מוצרים קבוע היא Be.

מהבדיקה עולה שמחירי סופר-פארם ירדו, ואילו מחירי הרשת Be של שופרסל נותרו זהים לאלה של חודש ינואר – ומכאן שהתחרות נותנת את אותותיה.

חשוב להזכיר שלרשתות הפארם מבצעים מהותיים שמשפיעים על המחירים נקודתית, ומשתנים מקטגוריה לקטגוריה – מהבדיקה עולה שבחלק מהמוצרים הפערים היו גבוהים במיוחד: דוגמת דאודורנט ספיד סטיק נשים, שנמכר ב-Be במחיר של 14.50 שקל לעומת 30 שקל בסופר-פארם (פער של 104%); דאודורנט לגבר טיטניום, שנמכר ב-Be ב-10 שקלים ובסופר-פארם בכ-18 שקל (פער של 80%). במקרה ההפוך שבו מחירי Be היו יקרים יותר, הפערים הגיעו עד ל-26% (למשל בשמן לשיער ארגן), כאשר המחיר ב-Be עמד על 32 שקל, ובסופר-פארם על 23.5 שקל.

סל המוצרים שבדקה המועצה לצרכנות באמצעות אפליקציית פרייסז כלל סבוני רחצה (כייף, הוואי, פלמוליב), דאודורנטים (ספיד סטיק, רקסונה, ג'ילט, טיטניום), משחות שיניים (קולגייט, אלמקס, סנסודיין), שמפו (הוואי, פינוק), מוצרי היגיינה נשית (קוטקס, טמפקס), ג'ל גילוח ועוד.

כניסתה של בי לתחום הפארם הגדילה את התחרות בענף שהרבה זמן היה כמעט מונופול מוחלט של סופר פארם. בקרוב עומדת להרחיב את התחרות בענף גוד פארם של רמי לוי עם הרבה סניפים חדשים, בהם  כפר סבא, אשדוד ואריאל. עד סוף השנה צפויה לפתוח כ-20 סניפים נוספים.

הסל הסתכם ב-755 שקל ב-Be (בדיוק כמו בחודש ינואר) וב-852 שקל בסופר-פארם (לעומת כמעט 900 שקל, המחיר של אותו סל נכון לחודש ינואר).