חדשות    

פריים דיי שבר את שיא המכירות ועקף את בלאק פריידיי

מכל חגיגות המבצעים פריים די שבר את השיא של עצמו ושל שאר ימי המכירות כמו בלאק פריידי וסייבר מאנדי. לפי דיווחי אמזון, המכירות בפלטפורמת האונליין בשני ימי הפריים חצו את המכירות שנרשמו באתריה בבלאק פריידי וסייבר מאנדי האחרונים –גם יחד, ולא רק כי פריים דיי חל יומיים השנה.

יותר מ-175 מיליון מוצרים נרכשו בשני הימים הללו, בין היתר 100 אלף מחשבים ניידים, יותר ממיליון צעצועים, 100 אלף קופסאות אוכל ו-300 אלף ערכות של מוצרי יופי ממותגי יוקרה שונים. המבצעים של פריים דיי הוצעו ב-18 מדינות, וכיוון שהרישום לאמון פריים חינם ל-30 הימים הראשונים, נרשם מספר שיא של נרשמים

גם המתחרות נהנו מהפריים דיי וחלה  קפיצה של 225% בשימוש מילות החיפוש של החברות המתחרות איביי, וול מארט, בסט ביי וטארגט, שהודיעו מראש על מבצעי ענק במהלך ימי הפריים של אמזון. ייתכן גם שהסיבה היא המחאות של עובדים ואקטיביסטים נגד תנאי ההעסקה באמזון.  בארה"ב 100 מיליון מנויים לשירות אמזון פריים, אך על פי הערכות  ייתכן שזוהי רמת השיא שאליה יכולה להגיע אמזון. כך המשתמשים החדשים שנרשמו לרגל המבצעים לא ימשיכו כמנויים בתשלום.

בנוגע לישראלים, מנתוני מקס, לאומי קארד לשעבר, עולה כי ביומיים הראשונים של חגיגות הפריים הדיי חלה עלייה של 40 אחוזים בכמות הלקוחות ובכמות העסקאות בהשוואה ליום הקניות של אמזון, הפריים דיי, בשנה שעברה. עם זאת, נמשכת מגמת הירידה בסכום העסקה הממוצעת. במהלך הפריים דיי, חלה ירידה של כ-38 אחוזים בסכום העסקה הממוצעת בהשוואה ליום ההנחות של השנה שעברה. על פי ההערכות, היקף הרכישות של הישראלים עומד על כ-5.5 מיליון שקלים עד כה. מהנתונים ניתן להסיק שהלקוחות אכן קונים ויותר, וכן כמות הלקוחות לעומת השנה שעברה עלתה באופן משמעותי, אולם הישראלים בוחרים לקנות מוצרים זולים יותר.

עובדי אמזון מוחים נגד אמזון בפריים דיי: