חדשות    

פרסום יקר: שלמו מיליונים וקבלו אצטדיון על שמכם

מעודכן ל-10/2019

עיריית פתח תקווה יוצאת במכרז לצורך מתן חסות וקריאת שם אצטדיון הכדורגל העירוני, המוכר כ"אצטדיון המושבה" על שם גורם מסחרי – תמורת סכום שעשוי להגיע לשמונה מיליון שקלים

שמונה שנים לאחר הקמתו של אצטדיון "המושבה" בפתח תקווה, שנבנה על ידי העירייה בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקל, בעירייה הגו רעיון מקורי: להחזיר חלק מההשקעה, באמצעות מכירת שם האצטדיון לחברה מסחרית.

לשם כך פרסמה העירייה, באמצעות החברה לפיתוח פתח תקווה בע"מ, מכרז שבו היא קוראת לחברות להגיש הצעות לרכישת זכויות המיתוג והשם של האצטדיון, שממוקם ליד תחנת הרכבת קריית אריה בעיר.

לפי הערכות, בעירייה מקווים לקבל עבור הזכויות כמיליון שקל בשנה. החברה הזוכה תידרש להתחייב לארבע שנים, ותקבל אופציה להאריך את ההתקשרות בארבע שנים נוספות.

בעשורים האחרונים, נהוג כי מבני ציבור שעלותם גבוהה נקראים על שם חברות מסחריות או תורמים פרטיים – תמורת מימון מלא או חלקי. דוגמאות מוכרות בישראל הנן היכל 'מנורה מבטחים' בת"א ואצטדיון סמי עופר בחיפה. כיוון שבמימון בניית האצטדיון לא השתתף אף גוף מסחרי או פרטי והמימון היה ציבורי, בזמן תחילת בנייתו של האצטדיון שמו טרם נקבע והוא נשא את הכותרת "אצטדיון עירוני" ללא כל כינוי נוסף. בהמשך, הודיעה עיריית פתח תקווה כי הוחלט לקרוא לאצטדיון בשם "אצטדיון המושבה".

כעת כאמור, מבקשת העירייה לשנות את שם האצטדיון ולהעניק במסגרת ההתקשרות את שם נותן חסות, והוא ימותג וישולט הן במעטפת החיצונית והן בחללים הפנימיים בשם וסמל נותן החסות.

אצטדיון המושבה הוא אחד ממתקני הספורט החדשים והחדשניים בארץ ואחד מאצטדיוני הכדורגל הבודדים העומדים בתקן הבינלאומי ורשאים לארח משחקים במסגרות בינלאומיות. הוא משמש בית לשתי הקבוצות העירוניות ולשתי קבוצות ליגת על ומתקיימים בו כ-100 משחקים בעונה, מחציתם משודרים בשידור טלוויזיוני מלא וחלקם כתקצירים. באצטדיון מתקיימים גם אירועי בידור שונים, הוא מכיל כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר המושכרים לעסקים מסחריים ובסך הכול פוקדים אותו כ-300 אלף צופים מדי שנה.

אצטדיון המושבה נחנך כאמור לפני שמונה שנים, ועד כה נמנעה העירייה מלמכור את שמו. הסיבה לשינוי נעוצה בין היתר בכניסתו של רמי גרינברג ללשכת ראש העיר לפני כשנה. על פי גורמים בעירייה, "ראש העיר גרינברג רוצה להניע מהלך כולל של מיתוג העיר והפיכת העיר פתח תקווה למטרופולין מוביל, ורואה במכירת שם האצטדיון צעד בדרך לכך".

תגובת ראש העיר רמי גרינברג: " גם בספורט, אנחנו מובילים ועושים למען הציבור. כיאה לאצטדיון מתקדם וחדשני, אשר נמצא בליגה של כל המגרשים ומתקני הספורט המובילים בישראל, גם נושא שם האצטדיון וקבלת חסות צריכים להיות ברמה גבוהה. המהלך הזה יביא לכך שחברות גדולות ישקיעו בספורט המקומי, יכסו חלק נכבד מעלויות אחזקת האצטדיון ויאפשרו להשקיע את הכסף הציבורי בפיתוח הספורט ותחומים נוספים לרווחת התושבים".