חדשות    

פרשקובסקי – התעוררות בשוק הדירות בחודשים האחרונים

בדוחות של חברת הבנייה פרשקובסקי לא רואים את הקשיים של יזמי הנדל"ן. פרשקובסקי הרוויחה בשנת 2011 20.6 מיליון שקל , על הכנסות של 237.7 מיליון שקל בעוד שב-2010 היא הרוויחה 21.8 מיליון שקל על הכנסות של 322.4 מיליון שקל. פרשקובסקי מדווחת על מכירות (בדומה לכל הקבלנים היזמים) בהתאם למסירת הדירות. למעשה, רק עם מסירת הדירות ללקוחות, החברה מכירה בהכנסה, ובמילים אחרות, ההכנסות המדווחות הם של המסירות השוטפות ולא של העסקאות שנחתמות בפועל.
קצב העסקאות בפועל של החברה עדיין גבוה, ורואים את זה במקדמות מלקוחות בסך העולה על 180 מיליון שקל. המקדמות האלו הם למעשה הכנסות עתידיות ; מדובר בסכומים שהלקוחות שילמו על דירות שנמצאות בבנייה. מתישהו זה יתממש לדירות שימסרו ובהתאמה החברה תכיר בגינן בהכנסות ורווחים. מנהלי פרשקובסקי מתארים בסקירת ההנהלה את הסביבה העסקית – "בעוד שברבעון הראשון של שנת 2011 המשיכה מגמת התאוששות של המשק הישראלי מהמשבר הכלכלי העולמי, שהחלה במחצית השנייה של 2009 ואשר באה לידי ביטוי הן במשק הן בענף הנדל"ן שנהנה מגידול בהיקף המכירות ובמחירי הדירות. החל מהרבעון השני של 2011 החל שינוי אווירה בשוק הנדל"| שהחל עם התגברות המעורבות הממשלתית במספר היבטים – מתן תמריצים להתחלה וסיום של פרויקטים לבניה למגורים; הגדלת היצע הקרקעות; הקשחת המדיניות בנוגע למתן משכנתאות לרוכשים; סבסוד מחירי דירות לקבלנים ולזוגיות צעירים בגין רכישת דירה ראשונה באזורי עדיפות; שינוי במיסוי עסקאות נדל"ן".
שינוי האווירה לצד המחאה החברתית הכבידו על שוק הנדל"ן, והחלה ירידה בקצב מכירות הדירות ועצירה בעליית מחירי הדירות ובמקומות מסוימים נרשמה ירידת מחירים. עם זאת, בחודשים נובמבר ודצמבר 2011 נרשמה התעוררות וחזרה לקצב מכירות שאפיין את הרבעון הראשון של השנה. בחודש ינואר 2012 הצליחה פרשקובסקי לשווק בפרויקט במצליח 115 דירות.
פרשקובסקי מכרה ב-2011 139 דירות (חלקה בפרויקטים) ויש לה זכויות מקרקעין המאפשרים בנייה של מעל 1,200 דירות.