שוק ההון    

קבוצת הראל – זינוק של 75% ברווח ל-287 מיליון שקל

הרווח של קבוצת הראל הסתכם ברבעון השלישי בכ-287 מיליון שקל, לעומת רווח כולל בסך של כ-164 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-75%.

סך הפרמיות שהורווחו, דמי הגמולים ותקבולים בגין חוזי השקעה, הסתכמו ברבעון בכ-7.7 מיליארד שקל, לעומת כ-7.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8%.

התשואה על ההון, הסתכמה ברבעון לשיעור של כ-20%.

סך הנכסים המנוהלים של הקבוצה בביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות נאמנות ושירותים פיננסים עלה והגיע לשיא של כ-241.4 מיליארד שקל.

הרווח הכולל לפני מס בפעילות חסכון ארוך טווח (ביטוח חיים, פנסיה, גמל והשתלמות) ברבעון  הסתכם בכ-205 מיליון שקל, למול רווח כולל לפני מס של כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-346%.

גידול של כ-8%. סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ודמי הגמולים בפעילות חיסכון ארוך הטווח, הסתכמו ברבעון בסך של כ-4.5 מיליארד שקל למול סך של כ-4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-13%. סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ודמי הגמולים בפעילות חיסכון ארוך הטווח, הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 בסך של כ-12.8 מיליארד שקל למול סך של כ-11.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-14%.

הרווח הכולל לפני מס בביטוח חיים ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-170 מיליון שקל, למול רווח כולל לפני מס של כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

סך הפרמיות שהורווחו בביטוח חיים הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל, למול כ-1.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 15%.

הרווח הכולל לפני מס מניהול קרנות פנסיה ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-23 מיליון שקל, למול רווח כולל לפני מס בסך של כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5%.

דמי הגמולים שנגבו על ידי קרנות הפנסיה של הקבוצה הסתכמו בכ-2.2 מיליארד שקל, למול כ-1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-16%. היקף הנכסים המנוהלים על ידי קרנות הפנסיה הסתכם בכ-62.6 מיליארד שקל, למול כ-52 מיליארד שקל, בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-20%.

הרווח הכולל לפני מס בקופות גמל וקרנות ההשתלמות ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-12 מיליון שקל, למול רווח כולל לפני מס של כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-33%

דמי הגמולים שנגבו בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות הסתכמו ברבעון בכ-802 מיליון שקל, למול כ-766 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-5%.

יקף הנכסים המנוהלים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות, ליום 30 בספטמבר 2018, הסתכם לסך של כ-40.2 מיליארד שקל, לעומת כ-34.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-16%.

הרווח הכולל לפני מס במגזר ביטוח בריאות, ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בסך של כ-82 מיליון שקל, למול רווח כולל לפני מס של כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%.

הרווח הכולל לפני מס בביטוח כללי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-71 מיליון שקל, למול רווח כולל לפני מס של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-51%.

מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, מסר כי "הראל ממשיכה ביישום האסטרטגיה המשלבת בין חדשנות טכנולוגית ו- BIG DATA לבין הקשר האישי עם הלקוח באמצעות מערך הסוכנים. בנוסף, המשיכה הקבוצה בביצוע התייעלות טכנולוגית, על ידי העברת תהליכים משמעותיים מטיפול ידני לדיגיטלי. השיפור הטכנולוגי מאפשר מתן שירות פשוט ומהיר, ולעיתים אף מידי ללקוח, באופן שמאפשר ללקוח ולסוכן לבצע ב"שירות עצמי" פעולות, כגון: רכישת מוצרים, הגשת תביעה וקבלת מידע און ליין. כמו כן, הקבוצה ממשיכה להשקיע משאבים בפיתוחים, אשר מאפשרים הגשת תביעה באופן דיגיטלי בתחומי הבריאות והרכב. בשנת 2018, תהליכים רבים המבוצעים בקבוצה, מבוצעים באמצעות תהליכים דיגיטליים מלאים (ללא מגע יד אדם) או דיגיטליים למחצה. זוהי המהפכה בשירות ללקוחותינו ולציבור סוכני הביטוח בישראל".

סיבוני הוסיף כי: "לטובת מתן שירות מתקדם ואיכותי ללקוחותיה, השיקה הראל ערוץ תקשורת נוסף בתחום ביטוח רכב באמצעות אפליקציית וואטסאפ, המאפשרת תקשורת קלה ומהירה, תוך שימוש בטכנולוגיה זמינה מכל מקום בארץ ובעולם. הראל בחרה לעשות זאת תוך התבססות על טכנולוגיית צ’טבוט "ווטסון" מבית IBM, שהינה טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת בעולם. שירות זה מעמיד את הקבוצה בחזית הטכנולוגיה, כחברה הראשונה בארץ ובין הראשונות בעולם שמאפשרת תקשורת באמצעי טכנולוגי זה. זוהי אבן דרך משמעותית, והדבר מאפשר להראל מתן שירות מתקדם, נגיש וקל ללקוחותיה".