הרהורי בורסה    שוק ההון    

קבוצת חג'ג' מדווחת על רווח של 72 מיליון שקל – אבל הכל זה שערוכים!

קבוצת חג'ג' של האחים צחי ועידו חג'ג' פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018 – הרווח הנקי עלה פי 10 לסך של כ-72 מיליוןשקלים. אבל לפני שנתעמק במספרים – הרווח הזה מרשים ככל שיהיה מבוסס על רווחי שערוך. לא מדובר ברווח שנובע ממכירה של דירות (רק בשוליים), אלא עיקרו נובע מהשבחת ערך של קרקעות/ שטחים. אין עם זה בעיה, רק /שזה לא רווח מפעילות – הנדלן עלה , סבבה, החברה הרוויחה. אבל אם זה היה הפוך היא היתה מפסידה.

להבדיל אם היה מדובר על רווח מפעילות, אז היה ניתן לגזור ולהעריך ממנו על מצבה של החברה, הרווחים בפרויקטים ועוד.

בכל מקרה – רווח של 72 זה פי 10 כאמור לעומת התקופה המקבילה, אז הרוויחה החברה  7 מיליון שקל. השיפור בשורה התחתונה נובע בעיקר מהשבחת נכסי החברה במתחם איינשטיין בת"א. העלייה ברווחי הקבוצה התבטאה גם בשורת הרווח הגולמי שעמדה על כ-33 מיליון שקל, בהשוואה ל-13 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2017, המשקף זינוק של 150%. בשורה העליונה הציגה קבוצת חג'ג' שיפור  עם הכנסות בהיקף של 60.5 מיליון שקל, גידול של 61% ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכמו סך ההכנסות לכ-37.6 מיליון שקל. כמו כן, יתרת המזומנים עמדה נכון לסוף הרבעון הראשון על כ-79 מיליון שקל, עלייה של 80% ביחס ל-43.5 מיליון שקל יתרת מזומנים ברבעון המקביל של 2017.

עוד עולה מהדוחות כי הונה העצמי של קבוצת חג'ג' הסתכם ב-417 מיליון שקל, לעומת 237.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, סך הנכסים הסתכם ב-1.2 מיליארדשקל (לעומת 1.1 מיליארד ברבעון המקביל). עוד מדווחת קבוצת חג'ג' כי ביום 14 במרץ 2018, אישרה הועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל-אביב את הפקדתה של התוכנית שהחברה קידמה, אשר ככול ותאושר, תגדיל באופןמהותי את זכויות הבניה בפרויקטים איינשטיין 33א', איינשטיין 35 ו-36 א' של החברה. כתוצאה מהחלטה זו רשמה החברה רווחי שיערוך בסך של כ-73 מיליון ש"ח.

מקבוצת חג'ג' נמסר כי "אנו ממשיכים להציג איתנות פיננסית בכל הפרמטרים התפעוליים ברבעון הראשון של השנה, זאת בהמשך לתוצאות הכספיות החזקות שהצגנו בסיכום שנת2017. אנו מעודדים מהעובדה כי הנהלת הקבוצה השכילה לקרוא נכון את המפה ונקטה בצעדים אשר ביצרו את מעמדה בענף ולכן, על אף המצב המאתגר בשוק הנדל"ן כיום, אנוממשיכים להציג עוצמה פיננסית ושיפור דרמטי ברווחי הקבוצה"