חדשות    

קבינט הדיור – תמיכה של 800 -1,200 שקל בשכר הדירה בפריפריה

קבינט הדיור אישר מתן סבסוד שכר דירה לשוכרים בפריפריה. הקבינט  החליט על סבסוד שכר דירה לשוכרים בסכום של 800 עד 1,200 שקל בחודש וכן מתן סבסוד ליזמים שיבנו דירות להשכרה בפריפריה. שר האוצר יאיר לפיד, אמר כי בישיבה הבאה של קבינט הדיור צפויה להגיע לדיוןבין החברים בקבינט הצעת החלטה להקמת חברה ממשלתית שתופקד על הקמת 150 אלף יחידות דיור, רובן להשכרה.

ההצעה הנוכחית לתמיכה בשכר דירה בפריפריה הינה במקור של  שר האנרגיה, המים והתשתיות סילבן שלום, שמכהן גם כשר לפיתוח הנגב והגליל. שלום הציע שורה של צעדים לעידוד ההתיישבות בפריפריה. הקבינט אישר מתן סבסוד ליזמים שיבנו דירות להשכרה (עד 170 אלף שקל לדירה) והסבת מבני ציבור למגורים. על פי התוכנית, יינתן סבסוד שכר דירה למאות משפחות ויחידים שיעברו לגור בשכירות בהתיישבות העירונית בנגב ובגליל, באמצעות השתתפות בשכר דירה בגובה כאמור של 800 שקל עד 1,200 שקל לחודש לתקופה של עד שנתיים. עלות חבילת הסיוע מוערכת ב־110 מיליון שקל.

כמו כן, החליט קבינט הדיור על שורה של צעדים שמטרתן להקל על מצוקת האשראי של הקבלנים. אושרה הצעת לפיד, לפיה 15%  מהוצאות הפיתוח ייגבו בתוך 50 יום מבחירת הזוכה במכרז, ויתרת הסכום תיגבה 170 יום מפרסום תוצאות המכרז.  כיום, נדרשים יזמים לשלם את הוצאות הפיתוח בתשלום אחד עד 50 יום מפרסום תוצאות המכרז. המהלך טוענים בקבינט הדיור – "יסייע בהצלחת שיווקי קרקעות המדינה כחלק ממדיניות הממשלה להגדלת היצע הדירות למגורים".

כן הוחלט על הקמת  צוות בינמשרדי שיבחן הקלות בחובת הקבלנים למתן ערבות חוק מכר, ערבות בנקאית שמבטיחה את הכספים ששילם רוכש הדירה. אמנם, אין עוררין על חשיבות ערבויות חוק מכר, במיוחד על רקע קריסת חברות נדל"ן (במיוחד חפציבה), אבל קבינט הדיור אישר היום לבחון הפחתה משמעותית של שיעור הערבות מצד הקבלנים, גם על ידי  קיצור תקופת הערבות או על ידי דרכים חלופיות להבטחת כספי רוכשי הדירות. הצעה זו של לפיד אמורה להתגבש על ידי הצוות הבינמשרדי בתוך 60 יום.

ובנוסף, מתקיימים דיונים לגיבוש תוכנית להקמת 150 אלף דירות. לצוות ניתנו 90 יום להגשת ההמלצות, שטרם הוגשו. "מדובר במהלך המהווה חלק חשוב בתכניתנו לייצר מלאי מספק של דיור להשכרה ודיור בר השגה בכל רחבי הארץ" אמר לפיד בקשר להקלות ולתמיכה בשכר הדירה בפריפריה, והוסיף – "הפרויקטים אשר נכללים בתכנית יסייעו לפיתוח הנגב והגליל ולתמרוץ מעבר אוכלוסיות חזקות לפריפריה".

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום אמר –  "ההחלטה שהתקבלה היום בקבינט הדיור היא בשורה משמעותית אשר תשנה את מפת הדיור בנגב ובגליל. התכנית מתבססת על מודלים אשר ייצרו בזמן קצר יחסית דיור להשכרה בהתיישבות העירונית והכפרית ובכך תיתן מענה לביקוש ההולך וגדל לדיור להשכרה באזורים אלו. ההטבות הכלולות בתכנית יפחיתו את העומס הכלכלי על המשפחות והצעירים, ויאפשרו להם לעבור להתיישב בנגב ובגליל. מדובר בצעד נוסף וחשוב בדרך להבאת 300 אלף תושבים חדשים לנגב ולגליל בעשור הקרוב".

מה זה מדד שכר הדירה  וכמה הוא עלה בשנה האחרונה?

מה חושבים בבית ההשקעות אקסלנס על שכר הדירה, ומה יקרה להערכתם לשכר הדירה בשנה הקרובה?

מה חושבים בבנק לאומי על מחירי השכירות ומה התחזית שלהם להמשך…