חדשות    

קבלנים בעקבות נתוני האוצר: לאחר שהתערבות הממשלה חלפה הענף בתקופה הכי טובה שלו

בעקבות נתוני האוצר הקבלנים מאשרים כי בתקופה האחרונה חלה התעוררות גדולה ברכישת דירות. לדברי ד"ר אלדד פרי יו"ר ובעלים של קבוצת אלדד פרי, "רחובות היא אחת הערים שסבלה בתקופת ההמתנה למע"מ אפס ובחודשים האחרונים השתחרר הפקק ואנו עדים לעלייה חדה מאוד ברכישת דירות בעיקר על ידי זוגות צעירים. בנתוני הלמ"ס ניתן לראות גם את עליית המחירים בשיעור של 5 אחוז במחירי הדירות, עיקר העלייה התרחשה בעיקר בדירות בנות 4 החדרים המבוקשות על ידי זוגות צעירים. כפי שהזהרנו ההמתנה לחוק המע"מ יצרה עליית מחירים וביקושים שהמדינה לא ראתה הרבה מאוד שנים".

לדברי שרון בן צבי, סמנכ"ל השיווק של חברת לוינשטין, "העלייה בביקושים ניכרת גם  באזור הצפון. למשל, ברובע יזרעאל בעפולה מכרנו בתוך שבועיים וחצי בלבד 120 דירות, כאשר בעפולה כולה נמכרו ברבעון השלישי של 2014 67 דירות. יתר הפרויקטים בשכונה רשמו בחודשים האחרונים מכירות נאות גם כן. מכירות השיא בעפולה הן על רקע ההמתנה של זוגות צעירים שחיכו למע"מ אפס. אני מקווה שהממשלה החדשה תשכיל להוציא מכרזים נוספים באזור, כדי לענות על הביקושים. אנחנו צופים שעם פתיחת תחנת הרכבת האזורית, הצפי הוא שיהיו עוד עליות ביקושים ומחירים".

לדברי שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי "כעת אחרי שההתערבות הממשלתית הבוטה חלפה, ענף הנדל"ן נמצא בתקופה הכי טובה שלו. הנתונים מוכיחים שכאשר הממשלה מנסה להתערב בבוטות במחירי הדיור היא נכשלת. הממשלה הבאה חייבת להתמקד בהגדלת ההיצע והסרת חסמים. את כל השאר חוקי השוק החופשי כבר יעשו ואנחנו רואים את זה מצויים בנתונים שמתפרסמים מאז שהממשלה נפלה".

"בשנים האחרונות שינתה באר שבע את פניה, היא הופכת להיות אטרקטיבית לקהלים מגוונים ורחבים שמגיעים אליה גם מחוץ לעיר ובכך מגדילה את הביקושים לעיר" מסביר יורם אביסרור סמנכ"ל השיווק בחברת אביסרור משה ובניו, האחראית להקמתם של 6 פרויקטים בבאר שבע "כמו כן, בתקופה האחרונה ולאחר שהערפל בענף התפוגג, נפתחו לשיווק פרויקטים והדבר הוביל לביקושים גבוהים. למשל לאחרונה זכינו ב- 2 מכרזים של רשות מקרקעי ישראל להקמת 116 יחידות דיור נוספות בעיר. עם זאת, עדיין חסרות אלפי יחידות דיור". ציין אביסרור.

לדברי ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית בחברת צרפתי שמעון " הביקושים שהתפרצו היו צפויים. 2014 עדיין תעמוד בממוצע השנתי הרגיל מכיוון שמכירות הרבעון הרביעי פיצו למעשה על חצי השנה הקודמת שאופיינה בהקפאה מלאכותית של השוק. זה גם מראה שהביקושים אמיתיים ולא ביקושי שווא, ושהאנשים קונים מתוך צורך. לצערנו חוץ מהבטחות, הממשלה לא באמת מביאה את התוצאות המיוחלות, וברגע שהרוכשים הבינו שכל ההבטחות קורסות הם נהרו למשרדי המכירות".