חדשות    

קואופ מבקשת צו הקפאת הליכים; מבקשת לאפשר לה להמשיך בתוכנית ההתייעלות

ההתמודדות עם התחרות הקשה בשוק רשתות הקמעונאות אילצה את האגודה השיתופית קואופ ישראל, ורשת הסופרמרקטים קואופ ישראל שבבעלותה, להגיש היום בקשה לצו הקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי בירושלים. מהבקשה עולה כי היקף החובות של קואופ הגיע לכ-150 מיליון שקל והיא מבקשת מבית המשפט לאפשר לה להמשיך בתוכנית ההבראה בה החלה.

במסגרת תוכנית ההתייעלות מבצעת קואופ מכירה של סניפים מפסידים, ייעול מצבת כוח האדם, מכירת נכסי אגודה אשר שוויים גבוה מחובותיה של האגודה. מהחברה נמסר כי מתקשה בהשלמת ביצוע התוכנית בשל המצוקה התזרימית אליה נקלעה.

 

עוד נמסר מהחברה: "קואופ ישראל החלה את דרכה בירושלים, מפעילה 42 סניפים בהפעלה עצמית ויותר מ-30 סניפים בזכיינות בפריפריה הכפרית, ומעסיקה כ-1,000 עובדים מקצרין ועד אילת. מדובר באגודה שיתופית (קואופרטיב). בעלי הבית של הרשת הם חברי האגודה, כ-13,000 אזרחים ישראלים, ללא גרעין שליטה, אשר רואים רווח בקניה מוזלת במרכולי החברה.

"בשנת 2011, נקלעה קואופ לקשיים בעקבות ניסיונותיה להתרחב ולהתחרות מול שחקניות גדולות בשוק, תחרות שגררה את ההנהלה הקודמת לרכישת סניפים ורשתות נוספות, חלקן מפסידות, ולמינוף משמעותי של החברה, שהגיע בסוף לחוב של למעלה מ-150 מיליון שקל. מאז 2011 הצליח המנהל המיוחד שמונה לחברה (ומשמש כיום כמנכ״ל החברה), להחזיר את החברה לדפוס פעולה תקין תוך התבססות על מדיניות של התייעלות עסקית, מכירת חברות בנות וסניפים מפסידים, צמצום החוב הבנקאי, השבחת נדל"ן, הרחבת בסיס ההון, בדומה למתכונת המקובלת בשוק הקמעונות בישראל".

הכנסות שיא של 3.3 מיליארד שקל לשופרסל; רווח תפעולי של 10 מיליון שקל לניו-פארם