מדריכי בנקאות    

קונים מט"ח לקראת חופשה בחו"ל?  ככה תחסכו כסף!

קונים מט"ח לקראת חופשה בחו"ל?  ככה תחסכו כסף!

 

לקראת הנסיעה לחופשה בחו"ל רבים מתלבטים בשאלה מהי הדרך המשתלמת, הנוחה והבטוחה לרכוש מט"ח?

מבדיקה שערכנו, הדרך המשתלמת היא  הכספומטים של בנק לאומי – הבנק לא גובה עמלה ברכישת מט"ח, ומדובר על חיסכון גדול מאוד בעמלה הכוללת.

כ-4 מליון ישראלים עושים את דרכם לחו"ל מדי שנה, חלקם אף יותר מפעם אחת וכולם צריכים להצטייד במט"ח לפני צאתם.

בפני הנוסע הישראלי עומדות מספר אפשרויות לרכישת מט"ח לפני יציאתו מהארץ – עמדות הצ'יינג' הפרטיות הפזורות ברחבי הארץ, סניפי הבנקים השונים, בנק הדאר וקיימת גם האפשרות היקרה של גיהוץ כרטיס האשראי בחו"ל.

שימו לב, למרות הנוחות הרבה שבשימוש בכרטיס אשראי בחו"ל, על כל גיהוץ תשלמו עמלה של כ3% מסך העסקה. לא זול בכלל.

אחת הדרכים הזולות והזמינות  לרכוש מט"ח היא משיכתו ממכשירי הכספומטים של הבנקים, הפזורים ברחבי הארץ. מסתבר שהכספומטים של בנק לאומי  זולים במשיכת מט"ח מאשר כספומטים של בנקים  אחרים.

השירות של בנק לאומי ניתן ללקוחות כל הבנקים (ללא העדפה מיוחדת ללקוחות לאומי) ותקרת המשיכה כפופה לתקרה המאושרת על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון הלקוח. כלומר, אם אתם מנהלים חשבון בנק בפועלים והתקרה שלכם היש משיכה של 500 דולר, אתם יכולים למשוך בכספומט של לאומי עד סכום זה.

למשיכת מט"ח מהכספומטים של לאומי מספר יתרונות על פני השיטות האחרות – צ'יינג'ים, משיכה מסניפי בנקים, בנק הדואר ועוד. ראשית, המחיר. משיכת המט"ח נעשית ללא עמלת חליפין ובשערי חליפין טובים.

לצורך השוואה, בעת כתיבת הכתבה שער הדולר לרכישה בכספומט לאומי עמד על 3.67 ש"ח לדולר. בבנק הדואר, השער  עמד על 3.72 ש"ח לדולר ולרוכשים 500 דולר/יורו ומעלה עמד השער על 3.69. לכאורה, לא הבדל גדול אבל, מדובר על  פער של מעל 1%, וכשאתם יוצאים עם המשפחה לחו"ל ה-1% הזה מגיע למאות שקלים.

 

יתרון נוסף בלאומי הוא הזמינות –  מעל ל-350 כספומטים של בנק לאומי פזורים בכל רחבי הארץ ופתוחים 24/7..

חוץ מזה, יש יתרון נוסף במשיכה מבנקים (בכספומטים ובסניפים) – ביטחון. התנהלות מול הבנקים היא יותר בטוחה מאשר גוף שלא מוכר.  שטרי המט"ח בכספומטים של הבנקים הינם שטרות חדשים שהגיעו מחו"ל ו/או עברו בדיקה על ידי מכונות לזיהוי שטרות מזויפים.

 

והכי חשוב – אל תחכו לרגע האחרון. אמנם גם בשדה התעופה קיימת נקודת המרה, אבל שם תשלמו את שער ההמרה הגבוה ביותר בתוספת עמלה לא מבוטלת. ככה זה – מנצלים את המצוקה שלכם. אז תצטיידו מראש במט"ח.

מדריך – איך לקנות דולרים?