חדשות    

קנאביס ישראלי לא בגרמניה: חברות ישראליות הפסידו במכרז לגידול קנאביס בשטחה

מבין החברות שניגשו למכרז על גידול וטיפוח קנאביס בשטח גרמניה הגיעה תיקון עולם לעשר האחרונות והפסידה ל"אפריה" ו"אורורה" הקנדיות וכן לחברה הגרמנית "דמקאן"

חברות הקנאביס הרפואי הישראליות ניגשו למכרז שפרסמה ממשלת גרמניה לגידול וטיפוח קנאביס רפואי בשטחה, והפסידו. מבין החברות הישראליות שניגשו למכרז בגרמניה, הגיעה תיקון עולם לעשר האחרונות – והפסידה לחברות מקנדה וגרמניה.

לפי תנאי המכרז חברות יוכלו לגדל קנאביס רפואי בשטח גרמניה למשך ארבע שנים, לטובת אספקה של 2.6 טונות בשנה מכלל החברות

אחת הזוכות היא חברת הקנאביס הקנדית אפריה, שנסחרת בבורסת ניו יורק בארה"ב בשווי 2.5 מיליארד דולר, וזכתה בגידול חקלאי של קנאביס רפואי על חמישה מתוך 13 המגרשים שהממשלה העמידה למכרז.

זוכה אחרת היא חברת הקנאביס הקנדית אורורה קנאביס, הנסחרת גם היא בבורסת ניו יורק בשווי 9.3 מיליארד דולר, שזכתה גם כן בחמישה מגרשים. חברת הקנאביס הגרמנית הפרטית דמקאן, תקבל את שלושת המגרשים שנשארו.

על פי ההסכם החברות יספקו את הקציר הראשון לאחר 18 חודשים מיום החתימה, כאשר היבוא לגרמניה ימשיך להיות אפשרי גם לאחריו.

מהתקשורת הגרמנית עולה כי בגרמניה נמכרו כ-3 טונות של תפרחות קנאביס רפואי ב-2018, שהם יותר מפי שניים מהכמות שנמכרה ב-2017. הצפי הוא כי הכמות תגדל אף יותר. החברות הישראליות בונות על הייצוא יותר מאשר על המכרז עצמו.

אומנם רוב יבוא הקנאביס הרפואי לגרמניה מגיע מהולנד, אך היתר מגיע מקנדה, ולכן לא פלא שדווקא חברות קנדיות זכו במכרז. עבור החולים הגרמניים שאין להם ביטוח המכסה קנאביס רפואי, מחירי השוק הנוכחי מיבוא עומדים על כ-20 יורו לגרם. אחת מטרות הגידול החקלאי היא להוריד את מחירי הקנאביס הרפואי במדינה.

חברות הקנאביס הישראליות רוצות להגדיל את האחיזה באירופה, השוק המהותי ביותר עבורן. אלו מתחרות על השוק האירופי והגרמני עם קנדה והולנד וגם עם מדינות אירופאיות נוספות כגון יוון ומקדוניה. החברות הישראליות כבר מתכוננות להגדלת יבוא הקנאביס בגרמניה. חלקן יציעו תפרחות מזני קנאביס רפואי ייחודיים, ובחברות אחרות מתכננים מיתוג לשוק הפרימיום עם מוצרים מבוססי קנאביס רפואי לענף הפארם.

אבוג'ן נכנסת לתחום הקנאביס

רפורמת הקנאביס – מה צריך לדעת