חדשות    

קפיצת מדרגה: Visa עברה את רף הסליקה של מיליארד תשלומים ללא-מגע באירופה

מנכ"ל ויזה ישראל, ברק מלניק (צילום: ארכיון ויזה)

מעודכן ל-04/2021

שיטת תשלום זו הפכה לנורמה ביבשת, בעקבות העלאת מגבלת הסכום במדינות מסוימות – בשיעור של עד 50% בשנה שעברה

עושים קניות בבטיחות ובנוחות:  חברת visa הודיעה כי עברה את רף הסליקה של  מיליארד תשלומים ללא-מגע. אבן דרך זו הושגה תוך פחות משנה, ב-29 מדינות ברחבי אירופה.

לאחרונה יותר ויותר צרכנים וקמעונאים פונים לתשלומים ללא-מגע, המייתרים את הצורך בהקלדת קוד סודי, והדבר מוכיח שאמון הצרכנים בשיטת תשלום זו הולך ומתבסס.

למעלה מ-80% מתשלומי ה-Visa בחנויות הם כיום ללא-מגע. בצרפת ובגרמניה, מספר העסקאות ללא-מגע גדל בשני שלישים וכמעט במחצית בהתאמה, לעומת השנה המקבילה. מתוך מיליארד העסקאות, 400 מיליון בוצעו בבריטניה, שם ניתן לצפות לצמיחה נוספת, בעקבות ההודעה כי מגבלת הסכום לתשלומים לא-מגע בבריטניה תעלה ל-100 ליש"ט בהמשך השנה.

תשלומים ללא-מגע נמצאו כאחת הדרכים הבטוחות והנוחות ביותר לבצע קניות עם ויזה. במהלך תקופת הקורונה, תשלומים ללא-מגע הפכו מ"נוחות" ל"הכרח", הן עבור הצרכנים והן עבור הקמעונאים. מחקרי Visa מראים ששני שלישים מהצרכנים ברחבי העולם מעדיפים להשתמש בתשלומים ללא-מגע ככל שניתן.

כמו כן, 65% מהצרכנים באירופה הצהירו שיעדיפו להשתמש בשיטה זו אף יותר – גם בעתיד. מגמה זו התחזקה בעקבות העלאת מגבלת הסכום במדינות מסוימות – בשיעור של עד 50% בשנה שעברה. הוכחה נוספת לכך שהפופולריות של המסחר האלקטרוני גואה ברחבי אירופה, היא שלמעלה מ-15 מדינות חוו גידול של יותר מ- 40% בעסקאות המסחר האלקטרוני בדצמבר 2020 לעומת השנה שקדמה לה.

מכיוון שעסקים רבים נאלצים לפעול במגבלות הקורונה, ולהתעדכן בהתנהגות צרכנית משתנה, הקמעונאים עוברים יותר ויותר לפעילות מקוונת ומאמצים תשלומים דיגיטליים וללא-מגע. Visa עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחותיה ושותפיה, ועם למעלה משמונה מיליון עסקים קטנים ברחבי אירופה, ועוזרת להם להסתגל לחיים הדיגיטליים, ומאפשרת ללקוחות לקנות – בדיוק כמו שהם רוצים.

מנכ"לית  Visa אירופה, שרלוט הוג, אמרה: "תשלומים ללא-מגע הפכו לנורמה באירופה. הם משלבים מהירות ונוחות עם אבטחה, וחווים את שיעורי ההונאה הנמוכים ביותר מכל סוגי התשלומים בעולם. במדינות בהן נעשה שימוש נרחב בתשלומים ללא-מגע, הונאה בנקודת המכירה הגיעה לשפל היסטורי”.

מנכ"ל Visa בישראל, ברק מלניק, הוסיף: "ההכרזה מהיום מסמלת את הסתמכותם של צרכנים וקמעונאים על פתרונות דיגיטליים לביצוע תשלומים יומיומיים. תשלומים ללא-מגע הם מפתח להתאוששות הכלכלה באירופה, וזהו צעד שמעניק לצרכנים את הביטחון להוציא כסף, תוך שהוא מחזק את החנויות, המסעדות והקמעונאים".

בנק ישראל יוצא בקמפיין: הלקוחות מתבקשים לבחור קוד סודי לביצוע תשלומים באמצעים מתקדמים

 

האם אפשר לשלם באפליקציות התשלומים בבתי עסק