חדשות    

קרן אדמונד דה רוטשילד תתרום 180 מיליון שקל להרחבת הפקולטה לרפואה בצפת

מימין לשמאל: דיקן רפואה פרופ' קרל סקורצקי, ורדית גילאור מנהלת מצויינות בקרן רוטשילד, אלי בוך מקרן רוטשילד, פרופ' אריה צבן נשיא אוניברסיטת בר-אילן, מיקי קליגר מקרן רוטשילד, טל שגיא פארן מנהלת הקרן, פרופ' אמנון אלבק רקטור האוניברסיטה

צילום: הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן

מעודכן ל-07/2021

התרומה, שהיא הגדולה בתולדות הקרן, מיועדת לבניית הבניין החדש של הפקולטה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן, שיכלול כיתות לימוד, מעבדות, ספריה חדשנית, חדר כושר, חניון ואודיטוריום

קרן אדמונד דה רוטשילד  מעניקה את התרומה הבודדת הגדולה בתולדותיה – 180 מיליון שקל, להרחבת הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן ולקידום ההוראה והמחקר.

הפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן הוקמה בעקבות החלטת הממשלה בספטמבר 2009, והחלה לפעול בשנת 2011 במתחם הישן של ביה"ח זיו בעיר. כיום קיימות במקום עשרות מעבדות בתחומים שונים בבנייה קלה, לצד כיתות הוראה, מנהלה ולוגיסטיקה שפועלות מתוך מבנה האבן ששימש כבית חולים.

כעת, לאחר שנים רבות של תכנון ואישורים בוועדות המחוזיות החלה הבניה של בניין הקבע להוראה בסמוך למבנה הנוכחי. המבנה החדש שמוקם בימים אלה הודות לתרומתם הנדיבה של קרן עזריאלי, שהייתה הנחשון וחברה כשותפה חלוצה בראשית דרכה של הפקולטה, קרן רוטשילד ומשרד נגב גליל,  יכלול 5600 מ"ר של כיתות לימוד, מעבדות, ספריה חדשנית, חדר כושר, חניון עם 100 מקומות חניה ואודיטוריום.

הברונית אריאן דה רוטשילד, רואה בהשכלה הגבוהה מאיץ מרכזי לצמצום פערים בחברה הישראלית: "החלטנו להירתם ולסייע להקמת הפקולטה לרפואה בצפת, כי זו דוגמה מובהקת להעצמה אמיתית של הפריפריה הישראלית. זהו גם ביטוי מוחשי נוסף למחויבות הנמשכת של משפחת רוטשילד לביסוסה של החברה הישראלית – כחברה מכילה שרואה בהשכלה הגבוה אמצעי חשוב לקידום כל גוני האוכלוסייה בישראל על בסיס ערכים של מצוינות", מסרה.

תרומת ענק זו מצטרפת לסכום אדיר של יותר ממיליארד שקל שתרמה הקרן בהנהגת הברונית אריאן דה רוטשילד בעשור האחרון, בעיקר לצמצום פערים בחברה הישראלית וקידום אוכלוסיות פריפריה, באמצעות ההשכלה הגבוהה. בחודשים האחרונים תרמה קרן אדמונד דה רוטשילד, כזכור, גם לציוד מיגון לצוותים רפואיים שטיפלו בחולי הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ, לקידום המחקר למיגור המגפה ובעקבות מבצע "שומר החומות" תרמה הקרן מיליון שקל לטיפול פסיכולוגי תומך בילדים בשדרות, אשקלון ושאר יישובי עוטף עזה.

סגן מועצת הנגידים של קרן אדמונד דה רוטשילד, מיקי קליגר, מציין כי הקרן כבר העבירה את הסכום שנדרש לרכישת הקרקע עליה מוקם בניין הקבע להוראה של הפקולטה לרפואה בצפת ותמשיך להעביר סכומים נוספים בהתאמה לקצב פיתוח הפרויקט.

בחתימת ההסכם אתמול נכחו נציגי הנהלת קרן אדמונד דה רוטשילד – טל שגיא פארן מנכ"לית הקרן, מיקי קליגר סגן יו"ר מועצת הנגידים, אלי בוך מנהל הפילנתרופיה, ורדית גילאור מנהלת תחום המצוינות האקדמית יחד עם הנהלת קרן עזריאלי, פרופ' יפה זילברשץ – יו"ר ות"ת, שוקי אוחנה – ראש עיריית צפת, הנהלת האוניברסיטה והפקולטה.

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, אמר באירוע: ""הצטרפותה של קרן רוטשילד למפעל הציוני הזה, היא אבן דרך נוספת ומשמעותית במסע שלנו. רק סמלי הדבר שבשנת 1890 ייסד 'הנדיב הידוע', הברון אדמונד בנימין דה רוטשילד, את בית החולים בזיכרון יעקב, בית החולים הראשון והיחיד ששימש את תושביה הצפוניים של ישראל, יהודים וערבים כאחד, ועתה, ממשיכי מורשתו ופועלו, תומכים ומשקיעים בצמיחתה ושגשוגה של הפקולטה לרפואה הראשונה והיחידה בצפון. אנו מודים לברונית אריאן דה רוטשילד ולהנהלת הקרן על התמיכה האדירה בהצעדת הפקולטה לעידן חדש. ואנו מעריכים ומודים לשותפתנו הוותיקה, קרן עזריאלי, ולנציגותיה כאן על המסע המשותף – זהו רגע היסטורי".

שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, אמר: "זהו רגע היסטורי שיקפיץ את הפקולטה לרפואה בצפת ויסייע משמעותית בקידום מערך הרפואה בגליל ובארץ בכלל. התרומה הענקית של קרן אדמונד דה רוטשילד לפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר  אילן, קריטית להמשך קידום הפקולטה, תסייע  להכשיר צוותי רפואה חדשים שבתי החולים כל כך זקוקים להם ובעידן הנוכחי תתרום משמעותית  גם לקידום הטיפול והמחקר במאבק נגד מגפת הקורונה".