חדשות    

קרן גידור בנאמנות – רשות ני"ע פרסמה קול קורא לשיווק קרנות גידור לציבור

רשות ניירות ערך פרסמה קול קורא לקבלת התייחסויות לצורך גיבוש מתווה להסדרת מוצר השקעה חדש שייקרא "קרן גידור בנאמנות". מדובר במוצר שיוצע לציבור בשם קרן נאמנות אלטרנטיבית-

הרשות שוקלת להרחיב את אלטרנטיבות ההשקעה בפיקוחה ולפתוח את האפשרות להציע קרן נאמנות אלטרנטיבית גם לציבור הרחב מסוג "קרן גידור בנאמנות".

מדובר בתעשייה שהתפתחה המון בשנים האחרונות. היקף הפעילות של קרנות הגידור בישראל, למשל, מוערך ב-20 מיליארד שקל כשהמובילות הן קרנות ספרה, נוקד, ינשוף ואחרות. עד עתה המשקיעים בקרנות היו גופים מוסדיים ומשקיעים מתוחכמים או מי שהפרוטה מצויה בכיסם. הקרנות הללו פועלות ללא מגבלות רגולטוריות.

הרשות מעוניינת לחשוף את הציבור, באופן ישיר באמצעות דפוסי ההשקעה שיאפיינו את הקרן או באופן עקיף באמצעות קרן כאמור שתורשה להשקיע בעצמה במספר קרנות גידור למכשיר השקעה חדש, אשר יופץ, ככל קרן נאמנות, גם על-ידי יועצי השקעות ומנהלי תיקים, באופן המותאם לפרופיל הסיכון של הלקוח.

"קרן גידור בנאמנות" תפעל בכמה אסטרטגיות הקיימות כיום בעולם קרנות הגידור, תוך שימוש בנכסים הנסחרים בבורסה ובנגזרים שונים, מתוך מטרה לגוון את תיק ההשקעות של המשקיע. כך לפי הקול הקורא

לעומת קרנות הנאמנות, תזכה הקרן להקלות בכל הנוגע למגבלות כמותיות החלות כיום, למשל מינוף הקרן, שיעור החשיפה לניירות ערך, פעילות בנגזרים ולקיחת אשראי.

עוד המשקיע ייהנה מהיתרונות הגלומים בהשקעה במוצר מוסדר שהוא קרן נאמנות לכל דבר, אשר נכסיה שייכים למשקיעים ומוחזקים בנאמנות, כאשר הפיקוח מבוצע על ידי רשות ניירות ערך. הקרן תהיה כפופה לחובות הקבועות בחוק שמטרתן הגנה על המשקיע.

כדי לקדם את המהלך פונה הרשות במסגרת קול קורא שפרסמה בבקשה לקבל רעיונות והצעות לגיבוש המתווה להצעת המוצר החדש. בכוונת הרשות לבחון את נחיצות המהלך והמתכונת שבה ייושם, בהתאם לתגובות שתקבל מהציבור לקול הקורא.

נציין כי בשוק ההון חלוקים לגבי קרן גידור בנאמנות. מנהלי קרנות הנאמנות בירכו על היוזמה, שתעשיר להם את מגוון המוצרים. מה גם שיוכלו לגבות עליו דמי ניהול גבוהים. לעומתם, מנהלי קרנות הגידור פחות מתלהבים מהמוצר. לטענתם, זו יכולה להיות תחילתה של רגולציה על תחום קרנות הגידור.

קרנות גידור – כל מה שצריך לדעת

רשות ני";ע: מספר תיקי קרנות הנאמנות ושיעור ההחזקה בקרנות נאמנות עלה באופן משמעותי .