חדשות    

קרן ההשקעות הלמן אלדובי P2P יוצאת בסבב גיוס נוסף

בית ההשקעות הלמן-אלדובי החל בסבב גיוס נוסף לקרן הציבורית "הלמן-אלדובי P2P" המתמחה בהשקעהבהלוואות בתחום ה- CONSUMER CREDIT באמצעות פלטפורמת ה-P2P בארה"ב. הקרן החלה לפעול ביולי 2017 ועד היום גייסה כ-112 מליון שקל. נכון לסוף יוני, הקרן הניבה למשקיעים תשואה של 7.49% מאז החלה לפעול ו-2.75% מתחילת 2018.

הלמן-אלדובי P2P היא קרן ציבורית לא סחירה הפועלת על פי תשקיף ותחת ממשל תאגידי ציבורי, הכולל בין השאר, פרסום דו"חות כספיים רבעוניים ושנתיים ופרסום דוחות חודשיים על ביצועי הקרן באתר הדיווחים של הרשות לניירות ערך.

רוצה לדעת יותר על קרנות P2P? – קרא כאן

הקרן של הלמן אלדובי משקיעה בכ-2,000 הלוואות צרכניות בארה"ב. שווי ההשקעה הממוצע עומד על כ-12.6 אלף דולר והמח"מ הממוצע של ההלוואות עומד על כ-19 חודשים. ממוצע הריבית בו ניתנו ההלוואות עומד על כ-14.5%.

קרן נוספת בתחום הלוואות ה-P2P הוקמה גם על ידי אי.בי.אי והיא נקראת IBI CCF. מדובר בקרן המשקיעה בהלוואות לצרכנים דרך זירות מסחר מקוונות. הקרן של איביאי קונה ומחזיקה אלפי הלוואות של צרכנים בדרוג אשראי גבוה, עם תזרים מזומנים שוטף. קרן זו, בניגוד לקרן של הלמן אלדובי, איננה מיועדת לציבור הרחב אלא לגופים גדולים ומוסדיים.

על פי התשקיף, תיק ההלוואות שהקרן משקיעה בו שואף לפזר את תיק ההלוואות בפיזור דומה לזה של הפלטפורמות באמצעותן היא משקיעה – PROSPER ו-LENDING CLUB, שתי פלטפורמות ה-P2P הגדולות בארה"ב, שאינן פתוחות להשקעות ישירות של משקיעים ישראליים או משקיעים מחוץ לארה"ב.

השקעה בתחום האשראי הצרכני באמצעות פלטפורמות P2P  הפכה לנפוצה בקרב גופים מוסדיים וקרנות גידור אמריקאיות לאור האפשרות הטמונה בהן להינות מתשואה גבוהה יותר מזו שניתן להשיג במוצרי השקעה רגילים אחרים, במיוחד על רגע סביבת הריבית הנמוכה ששוררת בעולם היום.