חדשות קרנות נאמנות    

קרן סל על מדד המניות בברזיל – EWZ, האם כדאי?

קרן הסל iShares MSCI Brazil Capped (סימול: EWZ) איבדה 40% במהלך 2015, והשאלה מ יהיה בהמשך? הקרן הזו אמורה להשיג את תשואת מדד המניות הברזילאי – MSCI BRAZIL . קרנות סל (ETF ), נזכיר, להבדיל מתעודות סל (ETN ) אינן מחויבות להשיג את תשואת המדד שאחריו הן עוקבות, אלא עושות את מירב המאמצים להשיג תשואה זו.

המדד MSCI BRAZIL כולל ניירות ערך הנסחרים בבורסה המרכזית בברזיל (סאו פאולו) אך רוב ניירות הערך נסחרים בבורסה האמריקאית (כ-ADR – מניה עוקבת אחרי מניות רשומות של החברה). חברות עיקריות במדד – פטרוליאו ברזילרו, בנק ברדסקו וסיה וייל דו ריו דוסה. הקרן מחלקת דיבידנד בממוצע של כ-4% בשנה.

השנה האחרונה היתה גרועה לבורסה הברזילאיות ולחברות הברזילאיות על רקע מיתון קשה, וזיגזים פוליטיים שהעמידו את השוק הקפיטליסטי בברזיל בספק מסויים. זאת ועוד – בשנה האחרונה צפו כמה שערוריות שחיתות, כשהגדולה והמרכזית מכולן היא פרשת שחיתות סביב חברת הנפט הממשלתית פטרובראס.

ברזיל סובלת במיוחד מנפילה במחירי הסחורות , מההאטה בביקושים מצד סין שהינה לקוחה משמעותית מאוד של סחורות , כשלצד הבעיות הכלכליות יש בעיה חברתית קשה ומתחים חברתיים בין השכבות העניות לשכבות העשירות. כל זה, גרם לכלכלה הברזילאית להתכווץ בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה , כשבמקביל האבטלה שוברת שיאים, האינפלציה מזנקת והמטבע איבד כ-40% ביחס לדולר.

עם זאת, יש המעריכים כי האולימפיאדה בריו ב-2016 עשויה להזניק את הכלכלה התקועה, כשמעבר לכך, חלק מהחברות הגיעו למחירם שמבטאים מכפילי רווח נמוכים במיוחד.