חדשות    

קרנות הנאמנות: אפריל היה חיובי במיוחד

מעודכן ל-05/2021

תעשיית קרנות הנאמנות בשיא נכסיהבשליש הראשון של השנה גויסו למעלה מ-15 מיליארד שקלים סך נכסי התעשייה עלה באפריל ל-361.9 מיליארד שקל

חודש אפריל התגלה כחודש חיובי חזק בתעשיית קרנות הנאמנות: מסיכום חודשי של תעשיית הקרנות שערך מורן צביק, מנהל קשרי יועצים בבית ההשקעות מיטב דש, עולה כי הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופסיביות) רשמו באפריל רשמו גיוס הנאמד בכ-5.9 מיליארד שקל.

כמו כן, בשליש הראשון של השנה גייסה תעשיית קרנות הנאמנות יותר מ-15 מיליארד שקל. התעשייה כולה, כולל הכספיות שמהן נפדה סכום של כ-0.54 מיליארד שקל, גייסה באפריל: 5.36 מיליארד שקל.

על פי הנתונים, נרשם הבדל קל בין התעשייה הפאסיבית (קרנות מחקות וקרנות סל) שגייסו סכום של כ-2.8 מיליארד שקל, לבין הקרנות האקטיביות המסורתיות שגייסו סכום מעט גבוה יותר של כ-3.1 מיליארד שקל.

הגיוס בתעשייה הפאסיבית התחלק בין הקרנות המחקות, שגייסו כ-1.6 מיליארדי שקלים לבין קרנות הסל שגייסו כ-1.2 מיליארדי שקלים.

בתעשייה האקטיבית המסורתית, הגיוס המשמעותי ביותר, כמו בכל החודשים האחרונים, נרשם בקרנות אג"ח כללי, אך החודש הוא התחלק טוב יותר, גם לעבר כל סוגי הקרנות פרט לאג"ח שקליות ואג"ח חו"ל.

סך נכסי התעשייה כולה עלה באפריל מ-351.3 מיליארד שקל ל- 361.9 מיליארד שקל, עלייה של כ-3%. כשמחצית מהגידול נובע מהתשואה החיובית (כ-1.5%), והשאר מכניסת כסף לתעשייה.

חודש אפריל המשיך להאיר פניו למשקיעים בכל הקשור לשוקי המניות בעולם ובישראל, ובמידה קטנה יותר בכל הקשור לאג"ח קונצרניות וממשלתיות.

שוקי המניות בחו"ל סיימו את החודש במגמה חיובית חזקה: מדד ה-S&P500 עלה ב-6% מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-6.3%. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-1.5%, ואילו מדד הניקיי היפני דווקא ירד בשיעור של 0.4%.

קרנות נאמנות צפויות להתייקר

רשות ניירות ערך מציעה: ניהול תיקים דיגיטלי דרך קרנות נאמנות