חדשות קרנות נאמנות    

קרנות הנאמנות ב"אוקטובר האדום" – פדיונות של 1.2 מיליארד שקל; אבל יש גם קרנות שגייסו

קרן הנאמנות

הירידות באוקטובר, אשר התרחשו על רקע החשש מהמשך העלאות הריבית בארה"ב וחששות גוברים לגבי המשך הצמיחה הכלכלית העולמית וחשש מהסלמה בגיזרה הגיאופוליטית כמו מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, לא פסחו כמובן גם על תעשיית קרנות הנאמנות שעברה חודש תנודתי, שבסיכומו היא מציגה תשואות שלישיות (בממוצע כמובן).

ב,אוקטובר האדום" השיגו קרנות הנאמנות תשואה שלילית ממוצעת של 1.25% ומתחילת השנה עומדת התשואה הממוצעת של קרנות הנאמנות בכ-0.5%.

התנודתיות החזקה שאיפיינה את השוק גרמה למשקיעים רבים להוציא את כספם מהקרנות ולחכות על הגד עד יעבור זעם. בסך הכל הסתכמו הפדיונות המיצרפיים בקרנות הנאמנות בכ-1.2 מיליארד שקל. בסה"כ, מתחילת השנה, עומדים הפדיונות המצרפיים מקרנות הנאמנות על כ-2 מיליארד שקל.

בין הגופים בהם נרשמו הפידיונות הגדולים ביותר ניתן למצוא את בתי ההשקעות ילין לפידות, אלטשולר שחם, אי.בי.אי, אנליסט ואלומות.

למרות המאזן השלישי של הגיוסים/פידיונות באוקטובר ניתן לראות שישנם מנהלי קרנות אשר רשמו דווקא גיוסים גדולים באוקטובר. בין המגייסים הגדולים ניתן למצוא את מיטב דש, מגדל שוקי הון, הראל פיא, פסגות ופורסט.

נראה שהשוק התנודתי גורם לאנשים לפדות קרנות מסויימות ולקנות אחרות. כשהמשקיעים מחליפיםם קרן הם לא משקיעים דווקא בקרן נאמנות המנוהלת על ידי אותו בית השקעות שניהל את הקרן שנפדתה אלא בודק את דירוגי הקרנות ומחפש את הקרן באפיק החדש שבחר שעשתה את התשואות הגבוהות ביותר.