רגולציה בתחום ה-ICO – רשות ניירות ערך האמריקאית מגדירה ICO כהנפקת ניירות ערך
שוק ההון    

רגולציה בתחום ה-ICO – רשות ניירות ערך האמריקאית מגדירה ICO כהנפקת ניירות ערך

צילום: pixabay

רגולציה בתחום ה-ICO רשות ניירות ערך האמריקאית מגדירה ICO כהנפקת ניירות ערך. מה זה בעצם אומר? שהנפקת מטבעות דיגיטליים חדשים תצטרך לעמוד בתנאים של הנפקה רגילה, דהיינו מעבר של רשות ניירות ערך על בקשה לצאת להנפקה ועל התשקיף כולו. עד עכשיו לא היה ממש תשקיף בהנפקות ICO אלא דפים (White Paper ) שבהם היו נקודות מרכזיות בקשר לגיוס הכספים.

הרגולציה הזו מגיעה במקביל לנפילת השוק של המטבעות הדיגיטליים, ואולי היא אחת הסיבות לירידה הזו. ברגע שנוצרה רגולציה, צפוי כי מספר ההנפקות יילך ויצטמצם, ושוק ה-ICO יילך וייקטן.

כך או כך, רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) הודיעה לשתי חברות סטארט-אפ שהיו במסלול של ICO לרשום את הנפקות המטבעות הדיגיטליים שלהן כהנפקות של ניירות ערך. מדובר בפעם הראשונה שבה ה-SEC נקטה פעולה מסוג זה.

בצווים שפרסמה רשות ניירות ערך האמריקאית, היא מודיעה  כי הגיעה להסדרים עם חברת CarrierEQ, המוכרת גם בשם Airfox, ועם חברת Paragon Coin, שבמסגרתם שתי חברות הסטארט-אפ ירשמו את אסימוני הקריפטו (טוקנים) שלהן כניירות ערך, ישלמו החזר כספי למשקיעים בהנפקות שלהן, ישלמו קנסות של 250 אלף דולר ויגישו דוחות תקופתיים לרשות לפחות למשך השנה הקרובה