חדשות    

רחובות: תוכנית להקמת מגדל סטודנטים בעיר

מעודכן ל-01/2020

העירייה פרסמה מכרז לפרויקט, הראשון מסוגו בעיר, והסבירה: "המטרה היא לעודד אותם לגור כאן"

עיריית רחובות פרסמה מכרז להקמת מרכז צעירים ומגדל סטודנטים בשטח שנמצאת בבעלותה. המכרז הראשון מסוגו בעיר פורסם החודש והוא יסתיים ב-16 בפברואר; החברה הזוכה תתכנן, תבנה ותתפעל את המבנה שמתוכנן להיבנות על מגרש בצומת הרחובות דרך הים, דרך האצ"ל והמנוף ברחובות – למשך 20 שנה, ולאחר מכן הוא יעבור לידי העירייה.

המגרש משתרע על שטח של 11 דונם, שכיום משמשים בחלקם כמגרשי טניס. המגרש נמצא במיקום אסטרטגי עבור סטודנטים – במרחק של כקילומטר משלושה מוסדות אקדמיים בעיר: הפקולטה לחקלאות, מכון ויצמן והמרכז האקדמי פרס.

המגדל המתוכנן יתנשא לגובה של 20 קומות, וצפוי לכלול שטח בנוי של 17 אלף מ"ר, לא כולל שטחי שירות בשטח כולל של כ־7,000 מ"ר.

המבנה יכלול 200 חדרי מעונות בשטח ממוצע של 38 מ"ר כל אחד, ובהם כ־400 מיטות. בנוסף לכך תהיה קומת מסחר בשטח של כ־600 מ"ר, חללי עבודה משותפים וכן מרכז צעירים שתתפעל העירייה – בשטח של כ־3,000 מ"ר. דמי השכירות ייקבעו לפי מחיר השוק.

ברחובות לומדים כ־13 אלף סטודנטים בשבעה מוסדות אקדמיים, אך מספר המיטות לסטודנטים הוא כ־490 בלבד: כ־300 בפקולטה לחקלאות, 170 לחוקרים במכון ויצמן ו־20 מיטות נוספות לסטודנטים אורחים.

עיריית רחובות פרסמה את המכרז, שהוא כאמור הראשון מסוגו בעיר,  באמצעות החברה לפיתוח רחובות. מטרתו של הפרויקט – לסייע למוסדות האקדמיים בעיר לספק פתרונות מגורים לסטודנטים.

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, מסר כי קידום היצע מעונות הסטודנטים הוא יעד של העיר והבהיר: "אנו רוצים לעודד אותם לגור ברחובות, ואף להישאר בה".

כמה סטודנטים גרים במעונות, כמה זה עולה וכמה יוקמו