חדשות    

רכב של עובד פייסבוק נגנב, פרטיהם של 29 אלף עובדים בסכנת חשיפה

אם אתם חושבים שפייסבוק לא עושה מאמץ מיוחד לשמור על הפרטים של משתמשיה, מתברר כי גם הפרטים של עובדיה לא מוגנים. מידע בנקאי אישי של עשרות אלפי עובדי פייסבוק בארה"ב בסכנת חשיפה לאחר שרכב של אחד העובדים נגנב ובו כוננים קשיחים עם פרטיהם של 29 אלף עובדים.

כך נחשף בהודעת מייל ששלחה פייסבוק לעובדיה.  בין המידע בכוננים הקשיחים: תלושי משכורת, שמות עובדים, מספרי חשבון הבנק שלהם ואפילו ארבע הספרות האחרונות של מספרי הביטוח הלאומי של העובדים – המשמש אמצעי זיהוי עיקרי בארצות הברית.

דובר של החברה אישר כי הכוננים כללו מידע על עובדים שעבדו בחברה ב-2018. בניגוד לשערוריות אחרונות שפייסבוק הייתה מעורבת בהן, הפעם ההארד דיסקים לא כללו מידע על על משתמשי האתר.
מהודעת הדוא"ל עולה כי  הפריצה אירעה ב-17 לנובמבר, ולחברה נודע על כך שלושה ימים מאוחר יותר. ב-29 בנובמבר החלה חקירה משפטית והודעה נמסרה לעובדים ששמותיהם היו בכוננים.

"אנחנו עובדים עם שירותי אכיפת החוק שחוקרות את המקרה", מסרה פייסבוק לבלומברג, "לא מצאנו שום ראיות לשימוש לרעה (במידע) ואנחנו מאמינים שזה מקרה של פשע פריצה לרכב ולא ניסיון לגניבה של מידע הנוגע לעובדים".

עולה השאלה מדוע בכלל יצאו הכוננים מהחברה, על פי דיווח של החברה העובד שממנו נגנבו הכוננים הוא עובד במחלקת השכר ולא היה אמור להוציא אותם מהמשרדים.

. "נקטנו צעדי הפעולה המשמעתיים הנדרשים", אמר דובר החברה, "לא נדון בפרטים האישיים של הסגל".

אף אחד מהכוננים שנגנבו לא נמצא עדיין. באימייל ששלחה,החברה עודדה עובדים ליידע את סניפי הבנקים שלהם והציעה להם מינוי של שנתיים בשירות המפקח מפני גניבת זהות.

נזכיר  כי השנה הוחלט שפייסבוק תשלם 5 מיליארד דולר קנס על חלקה בפרשת קיימברדג' אנליטקה שבה נחשפו פרטיהם של עשרות מיליוני משתמשים לגורמים זרים.

פייסבוק צונחת בדירוג מקומות העבודה הטובים ביותר

האיחוד האירופי נגד גוגל ופייסבוק: גלו לנו איך אתם אוספים מידע על משתמשים