רמי לוי – רווח של 33.6 מיליון שקל; ה-EBITDA עלה ב-2% ל-61.6 מיליון שקל
שוק ההון    

רמי לוי – רווח של 33.6 מיליון שקל; ה-EBITDA עלה ב-2% ל-61.6 מיליון שקל

רמי לוי שיווק השקמה סיימה את הרבעון השני עם רווח בסך של כ-33.6 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל ב-2017.

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה עלו בכ-2.1% לכ-1.32 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.29 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2017. ברמי לוי מסבירים את הגידול בהכנסות בפתיחת 2 סניפים חדשים. מהחברה נמסר כי במכירות חנויות זהות חלה ירידה בשיעור של כ-0.15% כתוצאה מעיתוי חג הפסח שחל מוקדם יותר השנה.

המכירות למ"ר ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו ב-15.48 אלף שקל למ"ר, עליה מול 15.43 אלף שקל למ"ר ברבעון הקודם.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2018 עלה בכ-2.3% לכ-61.6 מיליון שקל (כ-4.68% מההכנסות), לעומת כ-60.2 מיליון שקל (כ-4.67% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה עלה בכ-4.2% לכ-288 מיליון שקל, בהשוואה לכ-276.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של הרשת עלה ל-21.87%, בהשוואה ל-21.82% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-21.44% ברבעון המקביל אשתקד. ברמי לוי מסבירים את העלייה בשיעור הרווח הגולמי בשיפור בתנאי הסחר מול הספקים והפעילות במרכז הלוגיסטי.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השני של שנת 2018 עלה בכ-1.1% לכ-44.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-43.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני של 2018 עמד על 3.36%, בהשוואה ל-3.44% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-3.39% ברבעון המקביל אשתקד.

 רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 49 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות). מהחברה נמסר כי בכוונתה לפתוח עוד 3 סניפי דיסקאונט חדשים עד סוף השנה בעיר אשקלון, רמלה ובעטרות, ובכך להשלים פריסה של 52 סניפי דיסקאונט.

בנוסף, נמסר מהחברה, רמי לוי מתכוונת להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.

במהלך החודשים האחרוניםהשלימה רמי לוי שתי עסקאות במסגרתן מימשה את האופציה לרכישת השליטה (50.01%) ממניות רשת "קופיקס" המפעילה כ-30 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס" וכ-130 בתי קפה תחת המותג "קופיקס". בנוסף לשליטה האמורה ברשת "קופיקס", רשת רמי לוי תחזיק ישירות ב-30% נוספים ברשת המרכולים "סופר קופיקס". כמו כן השלימה רמי לוי את  רכישת השליטה (50.01%) ממניות רשת חנויות הפארם "גוד פארם" המפעילה 11 סניפים באזור מרכז הארץ.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי: "אנו סמוכים ובטוחים שיכולות הניהול והסחר שנצברו לאורך השנים ברשת רמי לוי, יבואו לידי ביטוי בפעילות קופיקס כבר בטווח הזמן המיידי. המרלו"ג במודיעין צפוי לתת מענה, בין היתר, באחסון והפצה בתחום הפירות וירקות, אחסון ייבוא מוצרי מותג פרטי, תוך סיוע לספקים קטנים המתקשים להתמודד מול הספקים הגדולים בשל היעדר זרוע הפצה רחבה. כמו כן, למרלו"ג חשיבות אסטרטגית – המרלו"ג ישפר את הגמישות התפעולית, יתרום לחיסכון בעלויות ויתמוך בצמיחה העתידית של הרשת כולה.

מנועי צמיחה נוספים, שאנו מאמינים שיניבו פירות משמעותיים בשנים הבאות הם השקת כרטיס האשראי החדש וכניסה באמצעותו לתחום הפיננסים, פיתוח מועדון הלקוחות של רמי לוי והשקת אתר האינטרנט החדש התומך בפעילות המועדון. הרחבת הפעילות בתחום המקוון באמצעות פעילות אסטרטגית חדשה הכוללת הקמת 12 מרכזים לוגיסטיים רובוטיים שיתנו שירות בתחום האונליין, הרחבת הפעילות הסיטונאית, וחיזוק מיצובה של רמי לוי תקשורת".

רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת למעלה מ-40 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 49 סניפי סופרמרקט (מתוכם 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות).